וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשופרסל לא הולכים על בטוח

רוני לינדר-גנץ

19.8.2008 / 10:10

הרשת מציעה הנחה על הליכון ישיבה לפעוטות שנחשב מסוכן ואינו תורם להתפתחות. שופרסל: "המוצר מאושר על ידי מכון התקנים"

הליכון ישיבה, שנחשב על ידי מומחי בטיחות למוצר מסוכן שעלול לגרום לפגיעות קשות בפעוטות, מככב במודעות הפרסום החדשות של שופרסל.

אתמול יצאה הרשת במודעות ענק המבשרות על "הפנינג תינוקות" - חמישה ימי מבצע שבהם יימכרו ברשת מוצרים לתינוקות בהנחות. אחד המוצרים המופיעים במודעה הוא "הליכון כיסא מסתובב", הליכון מהסוג שהתינוק יושב בתוכו - מוצר שכבר שנים ידוע כמסוכן (בניגוד להליכוני הדחיפה, הנחשבים מסוכנים פחות).

"הליכון הוא מוצר מסוכן העלול לגרום לפציעות חמורות ואף למוות אם תינוק שכלוא בתוכו מגיע למדרגות ונופל למטה, והיו דברים מעולם" - כך כותב באתר "דוקטורס" ד"ר אורי גבעון, רופא בכיר ביחידה לאורתופדיית ילדים ובמחלקת שיקום ילדים במרכז הרפואי שיבא. "איני רואה כל סיבה להכניס תינוקות למתקן מלאכותי כדי לזרז הליכה (דבר לא מוכח), במקום לתת לו להתפתח באופן טבעי".

גם באתר האינטרנט של ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים מצוין במפורש כי "לא זו בלבד שהדבר אינו מסייע בהתפתחות הילד, אלא שהוא עלול לגרום לפגיעות". בארגון הסבירו בעבר ל-TheMarker כי "הילד יכול ליפול כשהוא כלוא בהליכון ישיבה, והפגיעות האופייניות במקרים כאלה הן פגיעות ראש. ההליכון גם מגביה את התינוקות, ולכן הוא עלול לחשוף אותם לפגיעות נוספות מגופים חמים או מסוכנים שהתינוק לא היה מצליח להגיע אליהם בלעדיו. ההליכון יוצר אשליה כאילו הילד נמצא במעין לול בטוח, אך בפועל הילד עלול להגיע למפגעים ולמקומות מסוכנים במהירות עצומה".

שיווק ההליכונים חוקי

ב"בטרם" מדווחים כי בארה"ב מגיעים מדי שנה אלפי ילדים לטיפול בחדרי מיון כתוצאה מפגיעות הקשורות בשימוש בהליכון הישיבה, וכי בקנדה שיווקו נאסר באופן גורף. לפיכך ממליצים בארגון להימנע מרכישת ההליכונים.

כיום אין בישראל איסור גורף על שיווק ההליכונים. במכון התקנים מסבירים כי ניתן לשווק ולמכור רק הליכונים העומדים בתקן הרלוונטי (ת"י 4413). עם זאת, חלק מהחנויות והרשתות, כמו שילב וטויס אר אס, הפסיקו מיוזמתן למכור את הליכוני הישיבה מטעמי בטיחות.

לדברי מיכל קליין, ראש אגף מחקר ופיתוח ב"בטרם", התקן עובר בימים אלה שינוי, ועמדת הארגון היא כי אין לאשר כלל שיווק של הליכוני ישיבה בתקן. "זהו מוצר שכבר הוכח שגורם לפגיעות, ומנגד אינו מועיל מבחינת ההתפתחות", אומרת קליין. "לכן אין כל סיבה להתיר את שיווקו".

משופרסל נמסר בתגובה: "המוצר מחזיק בתו תקן והוא מאושר על ידי מכון התקנים".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully