וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפאן הותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 0.5%; הביע פסימיות בנוגע למצב הכלכלי

סוכנויות הידיעות

19.8.2008 / 9:05

הבנק המרכזי של יפאן: "הצמיחה תישאר חלשה ותחזור בהדרגה לקצב מתון כשמחירי הסחורות יירדו"



הבנק המרכזי של יפאן החליט היום להותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 0.5%, לאחר שהעלייה במחירי הדלק וחומרי הגלם מנעו ממנו להוריד את הריבית כדי לתמוך בצמיחה ולמנוע מכלכלת המדינה לגלוש למיתון.



נגיד הבנק המרכזי, מסאקי שיראקאווה, הביע פסימיות גוברת בנוגע למצבה הכלכלי של יפאן כשאמר לאחר פרסום ההחלטה כי "הצמיחה הכלכלית נחלשת בעקבות השילוב בין מחירי האנרגיה וחומרי הגלם הגבוהים והצמיחה החלשה בפעילות היצוא". "הצמיחה ככל הנראה תישאר חלשה לפי שעה, ולאחר מכן תחזור בהדרגה לרמה מתונה כשמחירי הסחורות יירדו והכלכלה הגלובלית תתאושש", אמר שיראקאווה.



אנליסטים מעריכים כי הבנק המרכזי של יפאן אינו צפוי להוריד את הריבית בעתיד הקרוב, משום ששיראקאווה חושש כי הותרת הריבית ברמה נמוכה מדי תעודד את המשקיעים לקחת סיכונים מוגזמים.



בשבוע שעבר דיווחה ממשלת יפאן כי התמ"ג היפאני רשם צמיחה שלילית ב-2.4% ברבעון השני של 2008 לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, לאחר שההאצה החדה באינפלציה וההאטה הגלובלית פגעו בצריכה הפרטית ובפעילות היצוא. היצוא מיפאן, מנוע הצמיחה העיקרי של המדינה במשך שנים ארוכות, נפל במהלך הרבעון השני בקצב החד ביותר מאז המיתון האחרון במדינה בשנת 2001-2002.



בחודש שעבר חתך הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה לכלכלת יפאן לשנה הפיסקלית שתסתיים במארס ל-1.2%, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 1.5%, בעקבות העלייה במחירי הסחורות ומשבר האשראי העולמי. באפריל האחרון ביטל הבנק המרכזי של יפאן העלאת ריבית מתוכננת, בעקבות החששות כי הירידה ביצוא והמשבר בשוק הדיור יובילו את כלכלת המדינה למיתון הראשון שלה מזה 6 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully