וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו הפשירה עסקות עם תע"א ורפאל בכ-1.8 מיליארד דולר

אורה קורן

19.8.2008 / 11:33

הודו אישרה, בין השאר, עיסקה של 1.5 מיליארד דולר עם התעשייה האווירית לפיתוח ושדרוג טילי קרקע אוויר. העסקה נדחתה עד כה בשל חשד לכאורה לשוחד

הקבינט המדיני בטחוני בהודו הפשיר שתי עסקות ענק של התעשיות הבטחוניות הישראליות בהודו. כך אישרו אתמול מקורות ישראלים המקורבים לתעשיות הבטחוניות. לדבריהם, בימים האחרונים הגיע מידע ממקורות במערכת הביטחון ההודית, לפיו אישר הקבינט המדיני בטחוני ההודי עיסקה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר של התעשיה האוירית (תע"א) לפיתוח ושידרוג טילי קרקע אויר מסוג "ברק" עם משרד ההגנה ההודי.

על פי המקורות, הקבינט גם אישר עיסקה בהיקף 270 מיליון דולר של רפא"ל בהודו למכירת מערכות הגנה אווירית מסוג ספיידר. על פי פרסומים בהודו, רפא"ל חידשה את המשא ומתן לחתימה סופית על ההסכם ותע"א צפויה לחדש את המשא ומתן בקרוב.

לפני כשנתיים האשים משרד החקירות המרכזי של הודו (מקביל ל-FBI האמריקאי), כי שר ההגנה לשעבר, ג'ורג' פרננדס, וראש מפלגת סמאטה ההודית חשודים לכאורה בקבלת שוחד בכ-435 אלף שקל מהתעשייה האווירית. השוחד נועד לכאורה לקדם את זכייתה במכרז לאספקת טילי ים ים. פרננדז הכחיש את ההאשמות וטען כי מדובר ברדיפה על רקע פוליטי. גם בתע"א דחו את ההאשמות. גם העיסקה עם רפאל הוקפאה, ככל הידוע, בחשד לכאורה למתן שוחד תמורת זכיה במיכרזים. ברפא"ל הכחישו את ההאשמות.

אתמול פירסם העתון "טיימס אוף אינדיה", כי בלחץ חיל האויר ההודי ניתן אור ירוק לעסקה עם רפאל למכירת מערכות הספיידר. על פי מקורות העתון, גם עיסקת הדור החדש של טילי ברק של משרד ההגנה ההודי ותע"א תופשר והטילים יהיו מבצעיים ב-2011.

  • עוד באותו נושא:
  • תעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully