וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: חשש לסטגפלציה באנגליה

TheMarker

19.8.2008 / 9:47

השטרלינג התדרדר מטה כנגד היורו ונסחר קרוב לשפל של שנתיים אל מול הדולר ביום שני האחרון

ה התדרדר מטה כנגד ה ונסחר קרוב לשפל של שנתיים אל מול ה ביום שני האחרון, זאת לאחר נתוני הנדל"ן החלשים בבריטניה אשר התפרסמו אמש והדגישו את המציאות העגומה של הכלכלה המקומית אשר פותחת חלון להורדת ריבית הבנק המרכזי האנגלי.



השטרלינג נסחר סביב הרמות של 1.865 אל מול הדולר, סביב הרמות של 0.7885 אל מול השטרלינג וסביב הרמות של 205.2 אל מול ה בשעה 20:20 (GMT) אתמול.



הפאונד הבריטי סבל מירידות רצופות של 11 ימים אל מול הדולר, המהלך החד של המשקיעים אשר הביא למסחר ספקולטיווי ולמכירות מאסיביות של השטרלינג הגיעה לאחר פרסום דו"ח האינפלציה הקודר של ה-BOE לתחזית הצמיחה הכלכלית בבריטניה. ריבית הבנק המרכזי בבריטניה כעת עומדת על 5% אך על פי הערכות האנליסטים המשך נתוני צמיחה מאכזבים מהמשק האנגלי עשויים להוות טריגר משמעותי להורדת הריבית כבר בחודשים הקרובים.



יחד עם זאת, הלחצים האינפלציוניים באנגליה מקשים על נגיד ה-BOE, מרווין קינג, לפעול וכתוצאה דוחפים את המשק לסטגפלציה, זאת אומרת עליית מחירים ביחד עם האטה כלכלית ומחייבים התערבות פיסקלית של המדינה והורדת הריבית הבין בנקאית כדי לעזור למערכת הפיננסית ובהמשך לצרכן הפרטי אשר רוצה לקחת הלוואה בריבית נמוכה.



היום את מירב תשומת לב המשקיעים יתפסו: הכרזת הריבית ביפאן כשה-BOJ צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%, סקר סנטימנט הצרכן בגרמניה בשעה 9:00 (GMT) ונתוני הבתים ומדד המחירים לצרכן בארה"ב בשעה 12:30 (GMT).



דולר/שקל:



שלושה ימי מסחר רצופים השטר הישראלי סוגר את המסחר בעליות שערים אל מול הדולר. ההצטרפות של ישראל ל-OECD - הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח, עשוי לתת חיזוק למדינת ישראל בזירה הבינלאומית אך להגביל את תזרימי הון החיצונים למדינה כך ציין בנק ישראל ביום שני.



כמובן ההצטרפות תשפר את דירוג האשראי של המדינה. יש הסבורים, כי הצטרפות השווקים המתבגרים מקשה על המשקיעים הזרים בשל שינוי חוקי המשחק לכן בטווח הקצר סיבה זו עשויה להגביל את תזרימי ההשקעות הזרות אך בטווח הארוך הטמעת החוקיות תטיב עם הכלכלה המקומית.



בנוסף, נראה כי נתוני האינפלציה במשק המקומי עולים והלחצים האינפלציוניים מתגברים עם עליית מדד המחירים לצרכן החודשי לרמה של 1.1% לחודש יולי וצמיחה של 4.8%, הבנק המרכזי ובראשו הנגיד, סטנלי פישר, צפוי להמשיך לחזק את מדינות המוניטרית העתידית, זאת לאחר שלוש העלאות רצופות אשר העלו את הריבית לטווח קצר לרמה של 4% ב-25 ליולי בשל הלחצים האינפלציוניים במשק.




מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית של דולר/שקל עומדת על 3.52 פריצתה עשויה למשוך את הצמד עד לתמיכה הבאה סביב הרמות של 3.493 שקל לדולר.



זהב:



החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש בעלייה של יותר מאחוז, מעל הרמות של 800 דולר לאונקיה בשל ההחלשות של הדולר אל מול היורו מה שעשוי להיות האיתות לתחילת ההתאוששות מהצניחות האחרונות.



הערכות בשווקים כי פריצת היורו מעל הרמות של 1.48 אל מול הדולר עשויה למשוך רכישות מאסיביות של המתכת היקרה ומנגד רמת תמיכה של 795 הינה משמעותית ופריצתה עשויה להביא מכירות חיסול של הזהב. החוזה העתידי על הזהב סגר אמש סביב הרמות של 801.9 דולר לאונקיה.



נפט:



החוזה העתידי על הזהב השחור מסיים את המסחר ביום שני בירידות מחירים, זה שלושה ימים ברציפות.
הסופה הטרופית "פאי" פגע במורד המערבי של פלורידה וצפויה לפספס את פעילות המפתח במפרץ מקסיקו.



מבחינה טכנית טווח המסחר עשוי לנוע בין הרמות של 110 דולר לחבית ל-116 דולר לחבית, פריצה של אחת הרמות תיתן כיוון משמעותי למחירי הנפט. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 113 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully