וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עישון בחדר כושר מזיק לכיס

הילה רז

19.8.2008 / 11:20

עובדת חדר הכושר שייפ בדיזינגוף סנטר תפצה מנוי באלף שקלים לאחר שעישנה בכניסה. תבע פיצויים בסך 50 אלף שקל מהחברה

עובדת חדר הכושר שייפ בדיזינגוף סנטר בתל אביב חויבה לשלם אלף שקל למנוי בחדר הכושר שתבע אותה ואת מועדון הכושר בשל הפרה של החוק למניעת עישון. השופט עודד מאור מבית משפט השלום בתל אביב קבע אתמול כי מועדון הכושר פטור מתשלום לתובע.

לטענת התובע, אבי דוביצקי, נהגה העובדת הנתבעת, הילה נחום, לעשן בכניסה למועדון, דבר שגרם לו אי נוחות וקשיי נשימה בין היתר, בשל אסטמה כרונית ממנה הוא סובל. דוביצקי ציין כי עובדים נוספים של המועדון עישנו במתחם ארקפה הסמוך לכניסה למועדון והוא אף תיעד אותם מעשנים.

דוביצקי העיר מדי פעם לאנשי הקבלה במועדון הכושר על כך שהעישון בשטחי דיזינגוף סנטר אסור, וטען כי הוא אינו חש בטוב כשהוא נושם את עשן הסיגריות. דוביצקי אף ביקש מעורכת דינו שתפנה למועדון הכושר ולבית הקפה בעניין, אך למרות זאת לא חדלו עובדי המועדון לעשן.

דוביצקי תבע פיצויים בסך 50 אלף שקל מהחברה ומנחום. לטענתו החברה איפשרה לעובדיה לעשן בניגוד לחוק. נחום עישנה וגרמה לו עוגמת נפש בכך שנאלץ לשאוף עשן סיגריות מזיק. מועדון הכושר והעובדת טענו כי תחום המועדון הוא ללא עישון, והחברה אינה שולטת בתחום שמחוצה לו ואינה אחראית לנעשה בו. החברה טענה שהורתה לכל העובדים לא לעשן גם בדיזינגוף סנטר, אך אין לה יכולת לעקוב אחר מעשי העובדים.

השופט מאור דחה את תביעתו של דוביצקי הטוענת להפרה חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שהתבססה על האסטמה ממנה הוא סובל, וקבע כי אין לתובע כל מגבלה בגינה יש ליישם לטובתו את החוק לשוויון זכויות וכי טענתו בעניין צינית ובלתי ראויה.

מאחר והוכח כי נחום עישנה במקום ציבורי, קבע השופט כי היא הפרה את החוק. השופט מציין כי דוביצקי ביקש להפסיק את תרבות העישון אך נחום לא שעתה לבקשותיו. השופט מציין כי "ראוי לפסוק פיצוי הולם, וזאת אף ללא הוכחת נזק, על מנת להרתיע ועת מנת לחזור ולהשריש את הנורמה הברורה שנקבעה על ידי המחוקק".

השופט חייב את נחום לפצות את דוביצקי באלף שקלים ופטר את החברה מאחריות מכיוון שהעישון נעשה מחוץ למועדון, במקום בו לא היתה לו שליטה. השופט ציין כי לא הוכח בפניו שהחברה הסכימה למעשיה של העובדת ולא ניתן להרחיב את שליטתו ואחריותו של המעביד מעבר לתחומי מקום העבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • עישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully