וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכירות בלונדון במגמת ירידה: בעלי בתים מוותרים על מכירתם ופונים לשוק ההשכרה

סוכנויות הידיעות

19.8.2008 / 10:22

היצע הדירות הגדול מביא לירידה בדמי השכירות, אף כי גם הביקוש לדירות ובתים שכורים עולה

ב-3 החודשים שהסתיימו ביולי, מספר ההוראות לסוכני נדל"ן לוותר על מכירת בתים ודירות ולנסות להשכירם במקום זאת צמח בקצב המהיר בהיסטוריה, לפי רישומי RICS. ההאטה החריפה ביותר בשוק הדיור בבריטניה זה יותר מעשור, הובילה רבים לוותר על מכירת הבית בשל היעדר ביקוש, לפי הדו"ח.



הנכסים שמציפים את השוק צפויים להוביל לירידה בדמי השכירות, הזהיר RICS. "תחזיות דמי השכירות ירדו מעט, כיוון שחלק מהסוכנים צופים שעודף דירות יביא לירידת מחירים ברבעון הבא".



עם זאת, גם הביקוש לדירות שכורות עולה. לפי המכון, המגזר בו נרשם הגידול החד ביותר בביקוש הוא משפחות, בניגוד לקהל היעד המסורתי של רווקים וזוגות צעירים. "הביקוש לבתים משפחתיים עדיין רב מהביקוש לדירות. קונים פוטנציאליים רבים נאלצים לשכור דירות כיוון שאפשרות המשכנתא נחסמה". 43% סוכני נדל"ן יותר דיווחו על עלייה בביקוש לבתים מאשר על ירידה, לפי הדו"ח.



אך למרות העלייה בביקוש, סוכני נדל"ן העוסקים בשכירות מדווחים כי היצע הנכסים רב מהביקוש, ולכן באזורים רבים בבריטניה נרשמת ירידה בשכירות, או היעדר שינויי. ביום שני דיווח מנוע חיפוש הנדל"ן הבריטי Globrix.com כי דמי השכירות הממוצעים בבריטניה צנחו מ-950 ליש"ט לחודש ביוני, ל-900 ליש"ט בחודש ביולי. בשפילד צנחו ביולי דמי השכירות ב-10%. ירידות נרשמו גם במנצ'סטר ובחלקים מלונדון. באדינבורו ובניוקסל, לעומת זאת, נרשמו עליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully