וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל קונה פרה

אתי אפללו

19.8.2008 / 11:05

מגדל תיאלץ לקנות בית השקעות שלם ולא רק קופות גמל

ואולם השאלה אם מגדל תקנה בסופו של דבר את פעילות הגמל של אלטשולר שחם או את בית ההשקעות כולו אינה תלויה בה, אלא בגילעד אלטשולר ובקלמן שחם. השניים צריכים להחליט אם הם מעדיפים לגרוף מזומנים על פעילות הגמל, ולהמשיך עם בית השקעות נכה בלי גמל, או לעשות אקזיט מלא - ולצאת לחופשה ארוכה באיים הקריביים.



מגדל היתה שמחה לקנות רק את פעילות הגמל של אלטשולר שחם, ואם תיאלץ לרכוש את כל בית ההשקעות, היא תעשה זאת מחוסר ברירה. מגדל זקוקה לזרוע גמל חזקה שתאזן את ביטוחי החיים והפנסיה שלה. סיבה נוספת היא שמגדל רוצה שתהיה לה פעילות גמל בהיקף משמעותי, שאותה תוכל לשים על המדף של הבנקים שנכנסים להפצת קופות הגמל.



קופות הגמל התגלו כגורם הכנסה מייצב לחברות הביטוח, ובשביל מגדל, שיש לה תלות גבוהה בשוק ההון, גורם הכנסה מייצב הוא קריטי כשהשווקים הפכפכים. אפשר היה לראות את זה היטב בדו"חות הגרועים של כלל פיננסים, שאין לה זרוע של גמל.



הבעיה של מגדל היא שכשמכרו כוסות חלב, כלומר קופות גמל, היא פיספסה את הרכבת, ובשל המדיניות של המנכ"ל הקודם, איזי כהן, לא קנתה כוס אחת במכירת החיסול שביצעו הבנקים לאחר רפורמת בכר. בחודשים האחרונים נכנסה מגדל לפעילות הגמל באינטנסיוויות רבה, אך לאחר שגייסה שקל ועוד שקל, היא מנהלת כ-750 מיליון שקל, ועוד כ-450 מיליון שקל מנוהלים בקופת גמל בבית ההשקעות של מגדל. זה לא מספיק.



מגדל צריכה לצמוח בקצב הרבה יותר מהיר, וכדי לעשות קפיצת מדרגה בתחום הגמל היא חייבת לרכוש קופה. היא היתה שמחה לרכוש קופה גדולה יותר מזו של אלטשולר שחם, אך היא אינה יכולה לעשות זאת עקב מגבלה רגולטורית שאוסרת עליה לגדול לנתח של יותר מ-15% בתחום החיסכון הפנסיוני באמצעות רכישות.



הבעיה היא שאין יותר בנמצא קופות גמל. ולכן כדי להשיג כוס חלב צריכה מגדל לרכוש את כל הפרה - את בית ההשקעות אלטשולר שחם, הכולל למשל פעילות ניהול תיקים שלא ברור עד כמה מגדל מעוניינת לשלם בעבורה, או קרנות נאמנות, וזאת לאחר שמגדל כבר השקיעה ברכישת קרנות מאות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully