וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסדים כואבים אבל הראשים לא נערפים

TheMarker

19.8.2008 / 11:31

TheMarker מסכם את השנה השחורה של הבנקים בעולם

שלושת הבנקים שסבלו מההפסדים הגדולים ביותר מאז פרוץ משבר האשראי - , ו- הדיחו את ההנהלה הוותיקה ברגע שנחשפו הבעיות. ואולם מתוך עשרת הבנקים שדיממו הכי הרבה הפסדים בשנה האחרונה, עוד מכהנים חמישה מנכ"לים כושלים.



ניתן למצוא טיעונים הגיוניים בעד המשך כהונתם כמנכ"לים. HSBC, שדיווח על תוצאות המחצית הראשונה ב-4 באוגוסט, ספג הפסדים כבדים, אך המאזן שלו מהוון היטב ומגוון כראוי, ומניותיו הן חריגה חיובית בנוף ההשקעות במגזר; בנק אוף אמריקה יכול לטעון לזכותו כי חמק מבולמוס ההשקעות המסוכנות בענף המשכנתאות.







מנכ"לים אחרים לא יכולים להסתתר מאחורי טיעונים דומים. רויאל בנק אוף סקוטלנד, שחשף הפסדים נוספים ב-8 באוגוסט, השלים את רכישתו היקרה של הבנק ההולנדי ABN אמרו לאחר תחילת המשבר. המנכ"ל, סר פרד גודווין, נחשב למי שחי על זמן שאול מבחינה מקצועית.







ואשינגטון מיוצ'ואל, בנק החיסכון מסיאטל, ספג את הירידה החדה ביותר במנייתו מבין כל הבנקים. קרי קילינג'ר חטא מספיק כדי לאבד את תפקיד היו"ר ביוני, אבל לא מספיק כדי לספוג הדחה מתפקיד המנכ"ל; ג'ון מאק נשאר בתפקיד יו"ר ומנכ"ל מורגן סטנלי, למרות שגיאות קשות בניהול סיכונים.



פיטוריהם של מנכ"לים לאו דווקא מבטיחים הצלחה. סימנים של חוסר סבלנות מתבשלים כיום גם כלפי מטאטאים חדשים כמו ג'ון תיין ממריל לינץ'. ואולם במקרה של כישלון כה צורב, מן הראוי שפיטורים יהיו המחיר שישלם המנכ"ל.



לכתבות נוספות בנושא:
■ למנכ"ל ואשינגטון מיוצ’ואל שמור מקום ב"היכל הבושה"
■ הבנק הגדול באמריקה מצליח להאט את הנפילה
■ למרות הכישלון המוחץ - מנכ"ל מורגן סטנלי חמק מזעם המשקיעים
■ מנהל המחקר של רויאל בנק אוף קנדה: "עוד 300 בנקים קטנים יקרסו עד סוף המשבר הנוכחי"
■ הדסון סיטי - הבנק המשעמם והשמרני שהצליח להמריא במשבר האשראי
■ החשיפה לשווקים המתעוררים קיזזה את הפסדי האשראי של בנק HSBC


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully