וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול בפעילות ושערוך נכסים העביר את אפריקה נכסים לרווח של 64.7 מיליון שקל ברבעון השני

מיכאל רוכוורגר

19.8.2008 / 11:45

ההכנסות מהשכרת נכסים צמחו ב-62.4% ברבעון ל-64.7 מיליון שקל

הכנסותיה של אפריקה נכסים מהשכרת והפעלת נכסים, עלו ברבעון השני של 2008 בכ- 62.4% , לעומת הרבעון המקביל, ל- 64.7 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של 2008 סיימה החברה עם צמיחה של כ- 64% בהכנסות מהשכרת והפעלת נכסים, לעומת התקופה המקבילה, ל-כ- 201 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות נובע בעקבות רכישת 50% מהזכויות במגדל היובל בתל אביב, רכישת נכסים בגרמניה, השלמת שלב ב' בסרביה וגידול בתפוסות ובמחירי שכירות בפרויקטים של החברה.



הרווח התפעולי של החברה עלה ברבעון השני בכ- 64% , לעומת הרבעון המקביל, ל- 97.3 מיליון שקל. אפריקה נכסים רשמה ברבעון השני הכנסות של 46.6 מיליון שקל בעקבות עליה בשווי הנדל"ן להשקעה. זאת בעיקר בשל השערוך בנין המשרדים קלאסיק 7 בפראג , צ'כיה, אשר הסתיים שלב א' של הקמתו, והוא הוערך בידי מעריכי שווי בצכיה בכ- 29 מיליון יורו.



הרחבת הפעילות ונטילת הלוואות לשם כך, לצד עליה בשיעור חד במדד המחירים, הגדילו הוצאות מימון נטו של החברה ב- 363% , לעומת הרבעון המקביל, ל- 55.1 מיליון שקל.סך הוצאות המימון של החברה ברבעון השני קטנו בכ- 18% , לעומת הרבעון המקביל, אך השוואה זו אינה מדויקת, שכן ברבעון המקביל היו לחברה הוצאות מימון בהיקף של 55.1 מיליון שקל בגין שיערוך אופציות. את המחצית הראשונה של 2008 סיימה החברה עם עלייה של כ- 7% בהוצאות מימון, לעומת הרבעון המקביל.
הון עצמי של אפריקה נכסים נכון לסוף יוני 2008 שמר על יציבות לעומת סוף 2007 , לכ- 3 מיליארד שקל, והווה כ- 31% מהמאזן. התחייבויות החברה לזמן ארוך שמרו גם כן על יציבות נכון לסוף מחצית הראשונה, לעומת סוף 2007 , לכ- 3.4 מיליארד שקל.



מניית אפריקה נכסים, נפלה מתחילת השנה בכ- 41% , ואבדה משוויה למעלה מ- 1 מיליארד שקל, כשהיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ- 1.7 מיליארד שקל. עם זאת החברה ממשיכה להגדיל את פעילותה (בעיקר בתחום המניב), להשיג תנאי מימון בפרויקטים ברחבי מזרח אירופה בתקופה מאתגרת בשווקים, ולקבל המלצות "קנייה" מהאנליסטים של בתי ההשקעות הישראליים והזרים, הסבורים כי החברה נסחרת בדיסקאונט משמעותי לעומת השווי הנכסי הכלכלי שלה.
אפריקה נכסים הייתה קרובה מאוד "להפגש" עם סכום של כ- 2 מיליארד שקל , אותם הייתה אמורה לקבל עבור מכירת 5 נכסים מניבים (כולל קניון רמת אביב), מידי קבוצת עזריאלי, ולהכיר בעקבות כך ברבעון השלישי ברווחים של מאות מיליוני שקלים, אולם לאחר התפוצצו המגעים.



איזי כהן , מנכ"ל אפריקה ישראל ואפריקה נכסים, כי אפריקה נכסים צופה המשך גידול בהכנסות וריווחיות, זאת בהתבסס על השלמת הפרויקטים נוספים ברחבי אירופה, בהם שלב נוסף של פרויקט אירפורט סיטי בבלגרד וקניון פרדוביצ'יה בצ'כיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully