וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים ליצרן בגרמניה עלה ביולי ב-8.9% - העלייה החדה ביותר מזה 17 שנים

סוכנויות הידיעות

19.8.2008 / 11:44

מחירי האנרגיה בגרמניה עלו ב-25% מאז תחילת השנה בעקבות העלייה במחיר הנפט



מדד המחירים ליצרן בגרמניה רשם ביולי את העלייה החדה ביותר שלו מזה 17 שנים, בעקבות העלייה במחירי האנרגיה, המזון וחומרי הגלם - כך דיווח היום משרד הסטטיסטיקה הגרמני.



מדד המחירים ליצרן בגרמניה עלה ב-8.9% ביולי לעומת יולי 2007 - העלייה החדה ביותר שלו מאז אוקטובר 81'. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי המדד יעלה ב-7.5%. בחישוב חודשי, עלה מדד המחירים ליצרן ב-2%.



העלייה החדה במדד המחירים ליצרן בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, חיזקה את ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) לא יוריד את הריבית בגוש היורו בעתיד הקרוב, למרות ההאטה הכלכלית המאיימת לגרור את כלכלת האזור למיתון, בעקבות ההאצה באינפלציה. בתחילת החודש הותיר ה-ECB את הריבית בגוש היורו על רמה של 4.25%, לאחר שההאצה באינפלציה אילצה אותו להותיר את הריבית ללא שינוי.



מדד המחירים לצרכן בגרמניה עלה ב-3.5% ביולי - העלייה החדה ביותר שלו מזה 12 שנים, בעקבות עלייה של 25% במחירי האנרגיה בגרמניה מאז תחילת השנה ועלייה של 23% במחיר החשמל. כלכלת גרמניה רשמה צמיחה שלילית של 0.5% ברבעון השני של 2008, בהובלת ההאטה בשוק הנדל"ן ועל רקע צמיחה שלילית של 0.2% בגוש היורו ברבעון השני - הראשונה מאז השקת המטבע האירופי ב-99'.







היורו נחלש כעת ב-0.2% מול הדולר לרמה של 1.4664 דולר ליורו, בעקבות ההאצה באינפלציה בגרמניה ועל רקע הערכות כי מדד ביטחון המשקיעים בגרמניה, שיתפרסם מאוחר יותר היום, רשם ירידה חדה בחודש אוגוסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully