וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי מתנגד לביצוע עסקת קומבינציה במתחם הולילנד של נידר: תביא להפחתת התמורה על המקרקעין

נורית רוט

19.8.2008 / 12:42

נידר פנתה בסוף יולי לבית המשפט בבקשה למתן צו הקפאת הליכים נגדה עקב מצוקה תזרימית

נידר, העוסקת בייזום ובנייה של פרויקטים למגורים ולמסחר, פנתה בסוף יולי לבית המשפט בבקשה למתן צו הקפאת הליכים נגדה עקב מצוקה תזרימית. בבקשה נטען כי חובותיה של החברה מסתכמים בכ-345 מיליון שקל, מתוכם החוב לבנק לאומי שהוערך בכ-110 מיליון שקל. לטענת הבנק, החוב עומד על 233 מיליון שקל.



מתחם הולילנד הוא הנכס העיקרי של נידר ושווייו. להערכת הנאמנים, נע בין 180 מיליון שקל ל-260 מיליון שקל (אין המדובר בפרויקט הולילנד פארק בירושלים). בדיון להארכת הקפאת ההליכים שהתקיים בבית המשפט בתחילת החודש, אמר עו"ד ברטוב כי אם ימומש הפרויקט, ולאו דווקא כקרקע, תוכל נידר לשלם את כל חובותיה. מנגד, אמר בדיון עו"ד עופר שפירא, בא כוח בנק לאומי, שהינו הנושה המובטח בנכס באמצעות משכנתא, כי יש לממש את הולילנד תחת פיקוח הדוק של בית המשפט.



לפני שבוע הגישו הנאמנים בקשה לבית המשפט לאשר את פרסום ההזמנה להציע הצעות לעסקת קומבינציה בקרקע. בבקשה טענו כי ביצוע עסקת קומבינציה עדיף באופן מובהק על פני מימוש הקרקע, וזאת בשל התקבולים הכספיים הצפויים להתקבל מהעסקה. הנאמנים ציינו כי על המציע בעסקת הקומבינציה לתאם את הצעתו עם בנק לאומי. בנוסף, טענו כי עסקת הקומבינציה "עשויה לתרום להבראתה של החברה ולהוות מענה הולם לנושי החברה השונים". השופט יוסף שפירא קיבל את הבקשה.



כעת טוען הבנק כי הוא לא צורף לבקשה ולא ניתנה לו זכות בסיסית להגיב לה. לטענת הבנק, עסקת קומבינציה היא עסקה ארוכת טווח המתבססת על ההנחה שהחברה, האמורה לקבל זכויות ביחידות דיור שיבנו במסגרת העסקה, ממשיכה לפעול כעסק חי ומוכנה לקבל את התמורה בטווח הארוך ולא במזומן. עם זאת, במקרה של נידר כלל אין ודאות שהחברה מסוגלת לשרוד לאורך זמן ולהיפך. ייתכן כי החברה הגיעה לסוף דרכה וכלל לא תוכל טכנית להיות צד לעסקה מסוג זה.



עוד טוען הבנק כי בנסיבות הקיימות, לאחר "היסטוריה" של נסיונות מימוש של המתחם, הצגת הנכס שוב בשוק כמועמד ל"עסקת קומבינציה", תיצור מוניטין שלילי למקרקעין ועלולה לגרום לנזק לכלל נושי החברה בשל האפשרות להפחתת התמורה שניתן יהיה לקבל במכירת המקרקעין בהליכי מימוש השעבוד. בית המשפט הורה לנאמנים להגיב תוך 7 ימים (פש"ר 5235/08 בש"א 3731/08).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully