וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט יורד ב-0.8% מתחת ל-112 דולר

אשר שכטר

19.8.2008 / 13:37

נרגעו החששות מפגיעת הסופה פיי. צפויה להפוך להוריקן, אך לא לפגוע במפרץ מקסיקו, האחראי לכ-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב

מחיר הנפט יורד היום ב-0.8% מתחת ל-112 דולר לחבית בשל הערכות כי הסופה הטרופית "פיי" לא תפגע בפעילות הקידוח והזיקוק במתקני הנפט במפרץ מקסיקו ועל רקע חששות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב ובאירופה תוביל לירידה בביקוש לנפט.

הסופה הטרופית "פיי", הסופה הטרופית השישית במספר שמתקרבת לחופי ארה"ב בעונת ההוריקנים הנוכחית, חלפה על פני איזור פלורידה קיז לאחר שהיתה אחראית ל-14 מקרי מוות בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית. הסופה צפויה להפוך להוריקן מאוחר יותר היום, אך אינה צפויה במסלולה הנוכחי לפגוע באזור מפרץ מקסיקו, האחראי לכ-25% מתפוקת הנפט של ארה"ב.

כמה חברות נפט פינו את עובדיהן מבתי הזיקוק ומאסדות הנפט בשל חששות כי "פיי" תתעצם לרמת הוריקן עד שתגיע לפלורידה, אך כעת ההערכות הן כי הסופה תעבור מזרחית לאיזור תפוקת הנפט. התפוקה במתקנים המפונים לא נפגעה. רויאל דאץ' של, שפינתה 425 מעובדיה במפרץ מקסיקו כאמצעי זהירות, הודיעה היום כי העובדים יוחזרו במידה שהסופה תישאר במסלולה הנוכחי. מאז תחילתה של עונת ההוריקנים, אף סופה לא פגעה במתקני הנפט במפרץ מקסיקו.

מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר יורד כעת ב-0.8% ל-111.99 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, יורד ב-0.7% ל-111.14 דולר לחבית. מחיר הנפט גבוה כעת ב-57% לעומת מחירו לפני שנה. עם זאת, המחיר נמוך ב-23% מהשיא שנרשם ב-11 ביולי - 147.27 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully