וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מורידים המלצה לדלק רכב: הדו"ח הרבעוני היה מצוין - אבל הרווחיות מוטה מעלה

יובל מעוז

19.8.2008 / 13:49

בבית ההשקעות מציבים למניה מחיר יעד של 57 שקל - 3.8% מעל מחיר השוק עם המלצת תשואת שוק



, יבואנית כלי הרכב של פורד ומאזדה לארץ, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם זינוק של 50%. כעת סבורים בבית ההשקעות כלל פיננסים, כי מחיר מניית החברה משקפת את שוויה הריאלי. בבית ההשקעות מציבים למניית החברה מחיר יעד של 57 שקל - 3.8% מעל מחיר המניה עם פתיחת המסחר הבוקר. בית ההשקעות הוריד את המלצתו למניה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" וממחיר יעד גבוה יותר של 67 שקל.



האנליסט יובל בן זאב מסביר את הורדת ההמלצה בכך שלמרות הנתונים הטובים שהציגה החברה - דיווידנד גבוה, עלייה קלה במלאי ותרומת שע"ח לרווח לפני מס - הרווחיות הנוכחית של החברה חורגת ממסלול ה"רווחיות הנורמלית".



"הרווחיות החריגה מייצגת מצב שוק נקודתי בו נהנה היבואן מרוח גבית עזה של עודפי ביקוש ושערי חליפין נוחים אותה הוא מנצל להשגת רווחי שיא", מסביר בן זאב.



"איננו מקילים ראש בהצלחתה של דלק רכב. סביר להניח כי גם ב-4-2 רבעונים הקרובים נהיה עדים לשיעורי רווח החורגים מקו המגמה, אך לא לעולם חוסן", כותב בן זאב.







בכלל פיננסים מסבירים כי התוצאות הכספיות של החברה הושפעו מעודף ביקוש לצד שערי חליפין נוחים. אך דחיית רכישות בסוף השנה לקראת צפי להורדת מחירים עם עדכון התעריפים של קבוצות שווי השימוש, יחד עם החשש להאטה במשק - יכולים להעיב על המכירות הכמותיות של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully