וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: ליהמן ברדרס ירשום מחיקות בסך 4 מיליארד דולר; ימכור את חטיבת ניהול הכספים נויברגר ברמן

סוכנויות הידיעות

19.8.2008 / 14:57

אנליסט ג'יי.פי מורגן צ'ייס: "ליהמן ממשיך להחזיק בחשיפה משמעותית בשוק המשכנתאות"

ליהמן, החתם הגדול ביותר של אג"ח מגובות במשכנתאות לפני קריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, צפוי לפי ג'יי.פי מורגן לרשום הפסד של 3.30 דולר למניה ברבעון השלישי של שנת הכספים, לעומת רווח של 35 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן, והפסד שנתי של 6.77 דולר למניה.



"התנאים בשוקי האשראי מוסיפים להיות קשים. הרבעון הנוכחי יהיה גם הוא רבעון קשה עבור ליהמן ברדרס", כתב אנליסט ג'יי.פי מורגן קנת וורת'ינגטון בדו"ח שפרסם אתמול. וורת'ינגטון הוסיף כי "ליהמן ממשיך להחזיק בחשיפה משמעותית למשכנתאות ולשוק ניירות הערך המגובים בנכסים".



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי ליהמן ברדרס צפוי לרשום הפסד של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי של שנת הכספים של הבנק, שיסתיים עוד פחות משבועיים. העיתון אף דיווח כי בנק ההשקעות, שדיווח ביוני על הפסד רבעוני של 2.8 מיליארד דולר - לראשונה מאז שהפך לחברה ציבורית - שוקל לפרסם את תוצאותיו הכספיות בסוף אוגוסט, לפני המועד המתוכנן באמצע ספטמבר.



מנייתו של ליהמן ברדרס נפלה ב-77% בשנה האחרונה, לאחר שבנק ההשקעות רשם מחיקות והפסדים בסך 8.2 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי ועורר הערכות כי הוא נקלע לקשיי נזילות. אתמול נפלה מניית ליהמן ברדרס ב-7.1%, בעקבות החשש כי ידווח על הפסדים נוספים וייאלץ לגייס הון בנוסף ל-6 מיליארד דולר שגייס ביוני.







סוכנות הידיעות רויטרס והעיתון "פייננשל טיימס" דיווחו היום כי ליהמן ברדרס מעוניין למכור את חטיבת ניהול הכספים נויברגר ברמן, אותה רכש ב-2003. שווייה של החטיבה, אותה שוקל ליהמן למכור בחלקה בלבד, מוערך ב-8 מיליארד דולר. כיום מנהל הבנק מגעים עם שורה של חברות השקעה פרטיות המעוניינות לרכוש את החטיבה במלואה או בחלקה, בהן קרלייל, הלמן אנד פרידמן וג'נרל אטלנטיק. לפי ג'יי.פי מורגן, צפוי ליהמן ברדרס לא למכור או להתפצל מהחטיבה, למרות המגעים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully