וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודות הסל על אג"ח השיגו את תעודות הסל על מניות בחציון הראשון של 2008

יעל פולק

19.8.2008 / 15:12

שווי החזקות הציבור במוצרי מדדים הסתכם ב-30.5 מיליארד שקל ביוני 2008

ההתפתחות הבולטת ביותר הינה המעבר למוצרי מדדים העוקבים אחר האפיקים הסולידיים - איגרות חוב לסוגיהן. לראשונה מאז הונפקו בבורסה תעודות סל, עלה היקף ההחזקות בתעודות סל על מדדי אג"ח על שווי ההחזקות בתעודות הסל העוקבות אחר מדדי מניות (מקומיים ובינלאומיים).



שווי החזקות הציבור בתעודות העוקבות אחר מדדי אג"ח גדל במחצית הראשונה של שנת 2008 ביותר מ-9 מיליארד שקל. הגידול נבע מרכישות של תעודות על מדדי אג"ח מקומיים על ידי הציבור. כמחצית מהסכום, 4.7 מיליארד שקל, גויסה באמצעות 10 תעודות הסל על מדדי אג"ח החדשים שהשיקה הבורסה השנה - תל-בונד 40 ו-60. בנוסף, הונפקו בחודשים האחרונים, לראשונה, תעודות סל על מדד המק"מ ומדד אג"ח צמודות ונסחרות במט"ח.



בסוף יוני הסתכמו החזקות הציבור בתעודות סל על מדדי אג"ח בכ-16.2 מיליארד שקל - כ-95% מהם על מדדי אג"ח מקומיים, כמחציתם מדדי אג"ח ממשלתיות ומחציתם מדדי אג"ח חברות (מדדי תל-בונד).



במחצית הראשונה של 2008 ירד שווי ההחזקות בתעודות סל על מדדי מניות שבידי הציבור בכ-4.5 מיליארד שקל, מהם כ-2.6 מיליארד שקל בתעודות על מדדי מניות בינ"ל וכ-1.9 מיליארד שקל בתעודות על מדדי מניות מקומיים. עיקר הירידה, כ-3.7 מיליארד שקל, נבע מירידת ערך עקב ירידות השערים החדות בבורסות בעולם. בנוסף, מכר הציבור תעודות בשווי של כ-0.8 מיליארד שקל. בסוף יוני הסתכמו החזקות הציבור בתעודות סל על מדדי מניות ישראליים בכ-9.3 מיליארד שקל, ובתעודות על מדדי מניות בינ"ל בכ-5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully