וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי האוליגרך המסתורי שרכש את הבית היקר בעולם?

נמרוד הלפרן

19.8.2008 / 17:22

וילה ליאופולדה, ביתו לשעבר של אדמונד ספרא בריביירה הצרפתית, נמכר החודש ב-730 מיליון דולר



המיליארדר ואיל הכרייה הרוסי, מיכאיל פרוחורוב, הכחיש היום דיווחים לפיהם הוא האוליגרך הרוסי המסתורי שרכש החודש את ביתו לשעבר של הבנקאי הנודע אדמונד ספרא בריביירה הצרפתית - וילה ליאופולדה - תמורת 496 מיליון יורו (730 מיליון דולר), המחיר הגבוה מעולם ששולם עבור בית.



פרוחורוב, 43 - האיש החמישי בעושרו ברוסיה שהונו מוערך ב-22 מיליארד דולר ובעל השליטה ביצרנית הזהב הגדולה ברוסיה, פוליוס גולד - הוסיף כי אין בכוונתו לעשות עסקים בצרפת כל עוד לא יתנצלו רשויות החוק על מעצרו באתר סקי בצרפת בינואר 2007, על רקע חשדות של סרסור, אשר התבררו בהמשך כחסרי בסיס. כך מסר דוברו של פרוחורוב.



מוקדם יותר, הכחישו מקורות המקורבים למיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', בעליו של מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי, כי הוא הרוכש המסתורי של וילה ליאופולדה. דיווחים בתקשורת בצרפת וברוסיה החודש ציינו הבית נרכש על ידי מיליארדר רוסי.



וילה ליאופולדה נמכרה בשבוע שעבר על ידי לילי ספרא, אלמנתו של אדמונד ספרא, אשר בתקופת חייו התארחו בה שועי עולם דוגמת נשיא ארה"ב רונלד רייגן והזמר פרנק סינטרה. הגנים המפוארים של וילה ליאופולדה - אשר הוקמה בשנת 1902 על ידי מלך בלגיה ליאופולד ה-2 - כה נרחבים עד כי נדרשים 50 גננים לטפל בהם.



המחיר ששולם עבור וילה ליאופולדה ניפץ את השיא הקודם של 117 מיליון ליש"ט (218 מיליון דולר) ששילם איל הפלדה ההודי-בריטי לקשמי מיטאל - העשיר העשיר בבריטניה - לישראלי לשעבר נעם גוטסמן, יו"ר קרן הגידור הלונדונית GLG פרטנרס, עבור ביתו בקרבת ארמון קנסינגטון בלונדון.



עם זאת, מוקש אמבני - האיש העשיר ביותר בהודו - יעבור בשנה הבאה להתגורר בארמון שהקים בעיר מומביי בהשראת הגנים התלויים של בבל, אשר בבנייתו הושקעו עד 2 מיליארד דולר. הבית כולל 27 קומות, הוא מיועד למגורים של משפחתו של אמבני וכן כמשרדים לעסקיו. שטחו הכולל של הבית גדול מזה של ארמון ורסאי והוא יכלול מנחת מסוקים, אולם קולנוע, בריכת שחייה, מועדון כושר וחניון בן שש קומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully