וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדואר בהצעה שאי אפשר לסרב לה: לא שילמת מאות שקלים על שירותי עמילות מכס - החבילה תחזור לחו"ל

רותם סלע

19.8.2008 / 17:40

ביהמ"ש במאי: הפסיקו כפיית השירות על האזרחים בתוך חודשיים; משרד התקשורת: נשיב בקרוב

בסוף מאי פנה בית המשפט לרשות הדואר ומשרד התקשורת חודשיים בדרישה שיבהירו כיצד הם מתכוונים להפסיק את הנוהל הפסול. מאז ממשיך הדואר לכפות את שירותיו.



כל חבילה הנשלחת לישראל עוברת הליך בן עד שני שלבים. בשלב הראשון ממוינת החבילה לכזאת החייבת או שאינה חייבת במס, בשלב השני מטופלות החבילות החייבות במס על ידי עמיל מכס. עמיל המכס מטפל בשביל מקבל החבילה בתשלומי המיסים ובמסמכים ופועל לשחרור החבילה מהמכס בעבור תעריף מוסכם.



עד לשנה שעברה מוינו חבילות שנשלחו לישראל על ידי המכס עצמו ללא תשלום. חבילות שלא היו
חייבות במכס הועברו לנמענים, ואלו שהיו חייבות במס הועברו לידיו של עמיל המכס שבחר הלקוח, שהיה מטפל בתשלום המכס ומוסר את החבילה לנמען.



במארס 2006 הודיע רשות המיסים לחברת הדואר כי עם הפיכתה לחברה ממשלתית עתידה רשות המיסים להפסיק ולספק לה שירותי מיון. חברת הדואר שנאלצה להתחיל למיין את החבילות בעצמה, הודיעה כי בכוונתה לגבות כ-81 שקל על מיון של כל חבילה החייבת במכס, סכום הגבוה ככל הנראה בהרבה מהעלות האמיתית שהוערכה במאי 2008 בבית המשפט על ידי משרד התקשורת, כ-16 שקל בלבד.



בעקבות פניית איגוד לשכות המסחר לבית המשפט ולמשרד התקשורת בגין הסכום המדובר, הודיע האחרון לחברת הדואר כי עליו לחדול מגביית העמלה עד לבירור העניין בבית המשפט.



בדואר בחרו בדרך פעולה שונה והחל מפברואר 2007, אז נהפך הדואר לחברה ממשלתית החלו לתת שירותי עמילות מכס באופן אוטומטי לכל חבילה שמוינה. בשביל התענוג בחרו לגבות בדואר סכום של 127 שקל לחבילות ששוויון קטן מ-1,000 דולר. יצויין כי שירות מתחרה של עמילות מכס העניקו לשכות שירות של איגוד לשכות המסחר, שגבו על שירותיים אלו כ-40 שקל בלבד.



בתחילת מארס פנה איגוד לשכות המסחר לבג"ץ בבקשה שיורה לדואר להפסיק לכפות על הנמענים להשתמש בשירותיו בלבד. בדיון בבית המשפט במאי טענו נציגי הדואר כי הם מוגבלים טכנולוגית על ידי התוכנה שבידם, הכופה עליהם להעניק שירותי עמילות ומיון גם יחד, בחבילה שאינה ניתנת להתרה. יצויין כי עד לתחילת פברואר היה הדואר מסוגל לעשות כן.



בסוף מאי דרש בית המשפט מהדואר וממשרד התקשורת למצוא פתרון בתוך כחודשיים ל"בעיות הטכנולוגיות". מאז, כ-4 חודשים אחרי, הפתרון הטכנולוגי לא נמצא, והדואר ממשיך וכופה את השימוש בשירותיו בעבור חבילות ששוויין פחות מ 1,000 דולר.



ממשרד התקשורת נמסר כי חברת הדואר פיתחה לפי הנחייתו תוכנה שתאפשר הפרדת פריטי הדואר, באופן שכל לקוח יוכל לבחור את עמיל המכס איתו הוא רוצה לפעול. במקביל מבטיח משרד התקשורת, כי הוא בוחן את סבירות התעריפים אותם מבקשת חברת הדואר לגבות, בגין העברת המסמכים לעמיל המכס האחר. בנוסף מבטיחים במשרד להשיב לבית המשפט בימים הקרובים.



מחברת הדואר נמסר, "חברת דואר ישראל נערכת כפי שהתחייבה בבג"ץ ופועלת בהתאם לתשובה שניתנה לבג"ץ בעקבות העתירה של איגוד לשכות המסחר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully