וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרעון המסחרי מול מדינות ברה"מ לשעבר הוכפל ל-5.5 מיליארד דולר בעקבות העלייה במחיר הנפט

רותם סלע

19.8.2008 / 18:35

ישראל מיבאת למעלה מ-80% מתצרוכת הנפט שלה ממדינות ברית המועצות לשעבר



הגירעון המסחרי של ישראל עם מדינות ברה"מ לשעבר הוכפל במחצית הראשונה של השנה ל-5.5 מיליארד דולר בעקבות הזינוק במחירי הנפט. לעומת הזינוק בגרעון עם מדינות אלו, עברה ישראל אל מול ארצות הברית מגירעון של 1.6 מיליארד דולר לעודף של 2.5 מיליארד דולר מול הענק האמריקאי.



הזינוק במחיר הנפט העולמי הוביל ליצירת חוסר איזון בכלכלה העולמית. יבואניות הנפט מצאו את הגירעון המסחרי שלהן מול יצואניות הנפט הולך וגודל כשמצידה השני של המשוואה נאגר במדינות הנפט ובמרכזן מדינות המפרץ הפרסי עושר אגדי.



ישראל שאיננה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם מדינות המפרץ הפרסי מיבאת למעלה מ-80% מתצרוכת הנפט שלה ממדינות ברית המועצות לשעבר, שאר הנפט בישראל מגיע ממצרים, מערב אפריקה ונורווגיה.



היצוא במחצית הראשונה של השנה עמד על 24.9 מיליארד דולר כאשר שותפת הסחר העיקרית של ישראל היא האיחוד האירופאי אליו הופנו כ-35% מהסחורות. אירופה הייתה גם היצואנית המובילה של סחורה לישראל. מתוך 33.8 מיליארד דולר שהופנו ליבוא הגיעו כ-34% מהאיחוד האירופאי.



היבוא האמריקאי העומד על כ-12% מסך יבוא הסחורות ועמד על כ-4 מיליארד דולר איננו כולל את היבוא הביטחוני הכולל את הסיוע הביטחוני ועומד על למעלה מ-2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully