וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים ויליגר מנהלים מגעים לרכישת מניותיו של ארקדי גאידמק באוסיף תמורת כ-500 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

19.8.2008 / 19:45

גאידמק מחפש קונה למניות על רקע הלחץ של בנק מזרחי להחזיר הלוואה בהיקף של כ-245 מיליון שקל



"יש לי הצעות למכור את החזקותיי ב (67.4%) תמורת כ-500 מיליון שקל, ואני בוחן אותן, במטרה אולי להפוך למשקיע פאסיווי בחברה ולהתרכז בעסקיי חובקי עולם", כך סיפר בראיון ל- TheMarker ביום ראשון האחרון איש העסקים ארקדי גאידמק, אשר לא הסכים לפרט מי הם אותם המציעים הנדיבים, אשר מוכנים להציע לו פרמיה כה נדיבה, לעומת שווי שוק של אוסיף העומד כיום על כ- 264 מיליון שקל.



מתברר כי בין המשקיעים המתעניינים ברכישת אוסיף עומדת קבוצה בראשותה של אחים צביקה ויוסי ויליגר, אשר מכרו ביוני 2007 את השליטה בחברת המזון הכשר ויליפוד לידי ארקדי גאידמק שווי חברה של 90 מיליון דולר. עסקה זו בוצעה בפרמיה של 62% מעל שווי שוק של החברה ב-22 ביוני, היום בו פירסמה החברה את דבר העסקה.



מאז פרסום העסקה נפלה מניית ויליפוד בכ-50% , והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-121.5 מיליון שקל.



גאידמק מצוי כיום בחזית הקרב מול בנק מזרחי הדורש ממנו פרעון מיידי של ההלוואה שנטל ביולי 2007 לצורך רכישת מניות נוספות של אוסיף. בעקבות צניחה של כ-70% במניות החברה, לטענת בנק מזרחי, גאידמק אינו עומד בהתניות פיננסיות לפי ההסכם המקורי בין הצדדים, אשר לפי שווי המניות של אוסיף צריך להיות גבוה פי 2 מהיקף ההלוואה. בעקבות כך, מנסה גאידמק למצוא קונה למניותיו באוסיף.



דוברו של גאידמק סרב להגיב לידיעה. את אחים ויליגר לא היה ניתן להשיג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully