וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות בשוק אתרי דירוג החדשות מתלהטת: אתר יאהו באז נפתח לציבור הרחב

סוכנויות הידיעות

19.8.2008 / 21:08

ידיעות שידורגו יוצגו בעמוד הבית של יאהו; באחרונה דווח כי גוגל במגעים לרכישת Digg



חברת האינטרנט הודיעה היום על פתיחת אתר דירוג החדשות יאהו באז (Yahoo Buzz) בפני הציבור הרחב, לאחר שגירסה ניסיונית סגורה של השירות הופעלה זה שישה חודשים.



ההבדל הגדול ביותר בין אתר יאהו באז לבין אתר דירוג החדשות Digg טמון באפשרות שידיעות שידורגו בבאז, יגיעו לעמוד הבית של יאהו, ויזכו עקב כך לחשיפה גדולה. "מה משמעות הדבר עבור הגולש? כל דבר שמוצאים ברשת הניתן לבאזז", כתב סגן נשיא יאהו, טפן בהאט, בבלוג שלו בעקבות ההודעה על פתיחת האתר, אשר הופעל עד כה רק בגירסה ניסיונית.



"כמו תמיד, ככל שהסיפור יהיה ייחודי ומפתה יותר, כך גדלים הסיכויים שהסיפור יופיע בעמוד הבית של יאהו", הוסיף בהאט. "פתיחת יאהו באז בפני הציבור הרחב תעניק חשיפה רבה יותר לתוכן יוצא דופן בין אם מקורו באתר אלמוני ובין אם הגיע מאתרי חדשות ומו"לים גדולים", הוסיף.



הבדל נוסף בין יאהו באז ל- Digg ואתרי דירוג חדשות אחרים, נוגע לכך שדירוג הידיעות ביאהו באז אינו מתבסס אך ורק על דירוג הגולשים, אלא גם משקף את מידת הפופולריות של הידיעות בחיפושים מקוונים.



יאהו השיקה את גירסה הניסיונית של יאהו באז בחודש פברואר, אולם איפשרה באותה התקופה רק ל-400 ספקי תוכן להעביר אליו מידע, על רקע שיפורים בשירות ופתרון באגים. לדברי בהאט, יש כיום ליאהו באז 5 מיליון משתמשים.



בחודש שעבר דווח כי ענקית האינטרנט גוגל ניהלה מגעים לרכישת אתר דירוג החדשות Digg תמורת 200 מיליון דולר, וכי החברות אף חתמו על הצהרת כוונות. עם זאת כעבור שבוע דיווח בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' (TechCrunch) כי גוגל זנחה את התוכנית על רקע בעיות של חוסר תאימות טכנולוגית ועל רקע חוסר התאמה אישיותית בין ראשי החברות.



שמועות על תחרות הצעות רכש על דיג בין גוגל, מיקרוסופט ושתי חברות מדיה מובילות החלו להתפשט בחודש מארס. אתר דיג מאפשר לגולשיו, בין היתר, לדרג סיפורים חדשותיים מקוונים לפי טעמם האישי. בהסתמך על מספר ההצבעות, כל סיפור מקבל דירוג גבוה או נמוך באתר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully