וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפסגות מחפשים קונה לפעילות החיתום של בית ההשקעות והבנקים הזרים מגלים התעניינות

רותם סלע

19.8.2008 / 21:49

ליהמן ברדרס ומריל לינץ מתרסקים בניו יורק אבל מתעניינים ברכישת פעילות חיתום בארץ



לאור כוונת בית ההשקעות פסגות לצאת מפעילות החיתום, החלו בנקי השקעות זרים - בינהם ו - להתעניין בכניסה לענף החיתום בישראל. לפני קצת יותר משנה גויס דודו טובול להקים את חברת חיתום, שתוחזק במשותף על ידי פסגות (המחזיקים 80% בחברה) ובנק לאומי (20%). בתוך זמן קצר כבשה החברה בסערה את שוק החיתום והותירה את המתחרים מאחור.



כעת מתעניינים בליהמן ובמריל בפעילות החיתום. ליהמן, בראשותו של לן רוזן, הוא בנק ההשקעות הבינלאומי הראשון שהגיע לישראל עוד בשנות ה-60' המוקדמות. לבנק פעילות ענפה בשוק ההון הישראלי, והוא מחפש זה זמן מה דרכים שבאמצעותן יוכל להרחיב את פעילותו. בנק השקעות נוסף שניסה להיכנס לתחום החיתום הוא - שבניגוד למריל ולליהמן - ניסה לפתח בחודשים האחרונים פעילות עצמאית משלו.



על רקע הפעילות הקדחתנית של השלוחות המקומיות של בנקי ההשקעות הזרים, יש לציין את מצבם הקשה של הבנקים הללו בארצות הברית. מניות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס יורדות כעת בכ-10.8% במסחר בארה"ב, על רקע המשבר הכבד שעובר על מגזר הפיננסים. בשנה האחרונה ירדו מניות ליהמן בכ-79.5% ומניות מריל לינץ' בכ-55%. בכל מקרה המגעים בין הבנקים הזרים לפסגות מצויים בשלב ראשוני ביותר, ויש עוד דרך ארוכה עד אשר יהפכו למדיניות רשמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully