וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובבי הקונספירציה חוגגים: החברה שמודדת את הזמנים באולימפיאדה היא נותנת החסות של מייקל פלפס

יוסי מלמן

20.8.2008 / 7:32

מדידת הזמנים קבעה כי פלפס הקדים במאית השנייה את מתחרהו הסרבי מילורד צ'ביץ' וזכה במדליית הזהב למאה מטרים פרפר ■ חברת השעונים השווייצית "אומגה", שקבעה את הזכייה הזו, סירבה להעמיד את התצלומים המכריעים לרשות העיתונאים

אף שהדבר לא הוסתר ומופיע בגלוי בפרסומים רשמיים זמן רב, נחשפו רבים לאחר המשחה הזה לעובדה כי אומגה היא גם נותנת החסות הרשמית של פלפס עצמו. הקשר הזה עורר מיד חרושת שמועות כי לאומגה היה אינטרס מובהק להכריע שפלפס ניצח, אף שלפחות לקהל בבריכה כמו למאות מיליוני צופים בעולם היה נדמה כי צ'ביץ' הוא שנגע ראשון בדופן הבריכה.



כתב ה"ניו יורק טיימס" ומאייר של העיתון המצויים בצוות הסיקור בבייג'ין, מיהרו לאחר המשחה המסעיר לביתן חברת אומגה וביקשו לעיין בתצלומים המפוענחים. הטכנולוגיה המתקדמת, שאומגה מתגאה בה, מאפשרת לראות כל תנועה של שני השחיינים במהירות הפחותה אף ממאית השנייה שהפרידה בין השניים.



בתחילה הסכימה דוברת החברה והודיעה כי תעמיד את התצלומים לרשות העיתונאים. אך לאחר זמן מה חזרה בה בטענה כי הפדרציה הבינלאומית לשחייה (FINA), שהיא הגוף הרשמי שאחראי על הנושא אוסרת זאת. מנכ"ל הפדרציה, קורנל מרקולסקו, הסביר כי הסירוב נובע ממדיניות של ארגונו ומהתקנון.



לדבריו ראשי המשלחת הסרבית, שערערו על ההחלטה, זכו לצפות בתמונות והשתכנעו בצדקת ההחלטה. "מה תעשו בתמונות?" שאל מרקולסקו, "תראו את מה שהסרבים כבר ראו". דבריו מבטאים את היהירות והאטימות המאפיינת רבים מעסקני הספורט הבינלאומי, שנחשפו בלא מעט מקרים במעשי שחיתות ותככים.



התנגדותו רק מחזקת את מי שמסרבים לוותר על התיאוריה שהייתה כאן קנוניה בינלאומית, כשעל כף המאזניים מיליוני דולרים של נותני חסויות, יוקרה, כבוד והיסטוריה. אבל מי שמצנן את ההתלהבות הוא דווקא צ'ביץ' עצמו. השחיין הסרבי יליד ארה"ב כתב בבלוג שלו על "המניפולציה התקשורתית והפרשנות השגויה" והוסיף: "אני נדהם כל פעם מחדש מהזבל שעיתונאים מלקטים כדי שיהיה להם סיפור". לצ'ביץ' ברור כי פלפס זכה במדליית הזהב ביושר. הסרבי מגדיר את זכייתו שלו במדליית הכסף "הצלחה גדולה". בכל מקרה, גם אם התצלומים יכולים להוכיח אחרת, ספק אם צ'ביץ' היה מוכרז מנצח - סביר להניח שהיה קושי לקבוע מי ניצח ומדליית הזהב הייתה מוענקת לשניהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully