וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקומית בתל אביב מבקשת לעכב תביעות פיצויים שהגישו נגדה בעלי נכסים בכיכר המדינה

רנית נחום-הלוי

20.8.2008 / 8:14

הוועדה טוענת כי תוכנית הבנייה החדשה לכיכר שאושרה לפני כחודש משנה את התמונה



הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב הגישה בקשה לוועדת הערר, לעיכוב ההליכים בגין תביעות הפיצויים שהוגשו נגדה על ידי בעלי הנכסים באזור כיכר המדינה. התביעות שהוגשו לתוכנית בניין עיר שחלה על המקום, נאמדות בכחצי מיליארד שקל, במחירי 2000.



לפני מספר חודשים החל הליך בפני שאול רוזנברג, כשמאי מכריע, בעניין תביעות הפיצויים (על פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה) שהוגשו על ידי בעלי הנכסים באזור. התושבים טוענים שתוכנית הבנייה בכיכר המדינה עוכבה מזה עשרות שנים, ומספר יחידות הדיור צומצם. כך למשל, בעוד שהתוכנית המקורית דיברה על בניית 600 יחידות דיור, תוכנית 2500 מאפשרת בנייה של 387 יחידות בלבד. יש לציין כי התוכנית החדשה שאישרה הוועדה המקומית - 2500א' - ב-23 ביולי, מגדילה את זכויות התובעים (בעלי הקרקע) ומאפשרת להם לבנות 450 יחידות דיור.



לאור זאת, הגישה הוועדה המקומית לוועדת הערר המחוזית בקשה לעכב את ההליכים בפני השמאי המכריע, ובקשה למתן הוראות לשמאי.



לטענת באי-כוחה של הוועדה, עו"ד אירית יומטוב ודקלה סירקיס ממשרד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות', בשל אישור התוכנית החדשה אין מקום להמשיך ולקיים דיון בתביעות הפיצויים על סמך התוכנית הקודמת, בשלב זה.



"השוק עוד לא הפנים את השינויים שבתוכנית הקודמת, ולכן אין מקום להמשיך ולקיים דיון בתביעות פיצויים על סמך תוכנית שעתידה ממילא להשתנות. המשך הדיונים בפני השמאי המכריע, על יסוד תוכנית הקודמת בלבד, עלול להוביל למצב בלתי הפיך. אם יפסוק השמאי המכריע פיצויים לטובת התובעים, הרי מדובר בפיצוי בגין פגיעה שלא באה ולא תבוא לעולם, ושתביא להתעשרותם שלא כדין", כך טענה בכתב הבקשה עו"ד אירית יומטוב בשם הוועדה המקומית.



אולם יו"ר ארגון בעלי הקרקע בכיכר המדינה, דני גולדשמיד, בעל קרקע בעצמו, גורס אחרת: "התוכניות החדשות של הוועדה רק מסבכות את הבנייה, ובמהלך השנים צמצמו את זכויותינו בקרקע. לא רק זה שחייבו אותנו להתאחד למושע (ריבוי בעלים), גם הורידו לנו את מספר יחידות הדיור. כל אלה פוגעים באופן מהותי בשווי הנכסים שלנו בקרקע, שלא לדבר על עיכוב התוכנית מזה עשרות שנים. היות שכך, בכוונתנו להתנגד לכל פנייה של הוועדה המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully