וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת עופר חוגגת: רווח של 703 מיליון דולר לכי"ל

טל לוי

20.8.2008 / 9:02

רבעון חלומי ליצרנית הדשנים. עלייה של פי 2.1 בהכנסות שהסתכמו ל-2.08 מיליארד דולר ועלייה של פי 5.5 ברווח הנקי. הרווח של כי"ל עוקף את זה של טבע

יצרנית הדשנים, כימיקלים לישראל שבשליטת החברה לישראל, פירסמה הבוקר את דו"חות הרבעון השני של 2008 - הדו"חות ששוק ההון ממתין לו בציפיה כה גדולה. ואכן, כי"ל אינה מאכזבת ומציגה ברבעון השני של 2008 עלייה של פי 2.1 בהכנסות שהסתכמו ל-2.08 מיליארד דולר ועלייה של פי 5.5 ברווח הנקי שהסתכם ב-703 מיליון דולר. כי"ל הכריזה על חלוקת דיווידנד בסך של 300 מיליון דולר שהם 23.3 סנט למניה.

בשוק העריכו כי כי"ל תציג הכנסות של 1.9 מיליארד דולר ורווח נקי של 530-550 מיליון דולר. הזינוק במחירי הדשנים נרשם לאור עליות מחירי הגרעינים בעולם. הגידול במכירות הקיף את כל היעדים ברחבי העולם.

הרווח הנקי של כי"ל גבוה מהרווח שהציגה ענקית התרופות הישראלית, טבע, שהרוויחה 539 מיליון דולר ברבעון השני של 2008. כי"ל גם אינה מאכזבת בשורת תזרים המזומנים מפעילות שוטפת כלומר בכסף המזומן שנכנס לקופתה ואשר נבדל מהרווח החשבונאי: ברבעון השני של 2008 הפיקה כי"ל מזומנים בהיקף של 473.5 מיליון דולר - פי 2.6 לעומת הרבעון המקביל.

כימיקלים לישראל פועלת בכמה מישורים: הראשון, כי"ל דשנים מרכזת את תחום הפעילות העיקרי של החברה שהוא הפקת דשנים מבוססי אשלג זרחן (פוספט) וחנקן מים המלח ומכירתם כדשן לכל העולם ובעיקר לברזיל, הודו וסין.

המגזר השני הוא כי"ל מוצרים תעשייתיים הכולל את תחום הברום (המשמש כמעכב בעירה בתחום האלקטרוניקה כמו מעגלים מודפסים) ומלחי כלור המשמשים בתעשיית הטקסטיל והקוסמטיקה ובו פועלת כי"ל גם באמצעות חברת סופרסטה שנרכשה באוגוסט 2007. מוצרים תעשייתיים נוספים הם מתיל ברומיד המשמש לחיטוי הקרקע. המגזר השלישי הוא מוצרי התכלית המבוססים על מלחי זרחן המשמשים בתעשיית המזון, חומרי הניקוי האלקטרוניקה והכימיה. שימושים נוספים הם מעכבי בעירה ביערות ובשטחים פתוחים.

בשוק ההון המתינו בשבועות האחרונים בדריכות לדו"חות של כי"ל – המניה שריכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה במחצית הראשונה של 2008. באמצע יוני הספיקה כי"ל להציג תשואה של יותר מ-60% מתחילת השנה אולם מאז כבר הספיקה לאבד גובה ובעיקר להציג גרף תנודתי במיוחד. נכון לתום המסחר אתמול, מציגה כי"ל תשואה של 22% מתחילת השנה.

הרווח עלה ועימו הרווחיות

לא רק הרווח הכספי של כי"ל עלה אלא גם רמת הרווחיות מתוך ההכנסות: הרווח הגולמי של החברה (ההכנסות בניכוי עלויות היצור) זינק ביותר מפי 3 ל-1.147 מיליארד דולר והוא מהווה כעת 55% מתוך המכירות. ברבעון הקודם הוא היווה רק 37% מסך הכנסות החברה.

על אף העלייה החדה במכירות, עלו הוצאות התפעול של החברה (מכירה, הנהלה, מחקר ופיתוח) ב-58% בלבד ל-284 מיליון דולר, כך שהרווח התפעולי זינק פי 4.8 ל-862.8 מיליון דולר. כעת, מהווה הרווח התפעולי 41% מההכנסות ופירוש הדבר כי כל דולר שנכנס מתורגם לרווח תפעולי של 41 סנט. ברבעון המקביל, היווה הרווח התפעולי רק 19% מהמכירות. הוצאות המימון של החברה הוכפלו פי 2.7 ל-29 מיליון דולר. כעת, מציגה כי"ל רווח נקי של 703 מיליון דולר שהם 33.8% מהכנסות החברה. מדובר בעלייה חדה ברווחיות הנקייה שכן ברבעון המקביל היווה הרווח הנקי רק 13%.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully