וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה בזימבבואה ממשיכה לצאת משליטה: שיעור האינפלציה הרשמי זינק ביוני מעל ל-11 מיליון אחוזים

סוכנויות הידיעות

20.8.2008 / 9:14

לעומת יוני 2007 זינק מדד המחירים לצרכן בזימבבואה ב-11,250,000% בחודש יוני



שיעור האינפלציה הרשמי בזימבבואה זינק ביוני ל-11,250,000% לעומת יוני 2007, כך דיווח היום משרד הסטטיסטיקה הרשמי במדינה (CSO).



נתון האינפלציה בחודש יוני גבוה פי חמש מהנתון הקודם שפירסם הבנק המרכזי של זימבבואה לחודש מאי, שעמד על 2,233,713%. לעומת חודש מאי, זינק מדד המחירים לצרכן בזימבבואה ביוני ב-839.3%.
האינפלציה בזימבבואה דוהרת בעקבות התמוטטות כמעט מוחלטת של הכלכלה המקומית במהלך השנים האחרונות, ומומחים מעריכים כי שיעור האינפלציה האמיתי גבוה בהרבה מההערכות שמפרסמת הממשלה.



אותה קריסה כלכלית הביאה כ-3 מיליון בני אדם להימלט לדרום אפריקה. לפי הערכות, 80% מאזרחי זימבבואה חיים בעוני ותוחלת החיים עומדת על 37 לגברים ו-34 לנשים בממוצע - השיעור הנמוך בעולם.



"נתוני האינפלציה האמיתיים שלנו גבוהים בהרבה מהנתונים הרשמיים, אך ניתן להסיק בבירור שהתוצר שלנו התכווץ מאד. אנחנו חייבים לשנות את האופן שבו אנחנו מתנהלים מבחינה כלכלית", אמר כלכלן בכיר בזימבבואה לבי.בי.סי.



מבקריו של נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, טוענים כי העובדה שממשלתו הדפיסה כספים ללא הבחנה כדי לממן את מערכת הבחירות שלו לנשיאות תרמו להאצת ההיפר-אינפלציה. זימבבואה החלה להנפיק שטרות גדולים בדצמבר, כאשר ערכו של הראשון שבהם עמד על 250 אלף דולר. בשלושת החודשים האחרונים זינקו הערכים הנקובים של השטרות החדשים לעשרות מיליונים - ולאחר מכן לעשרות מיליארדים.



ביולי החל הבנק המרכזי להנפיק שטרות של מאה מיליארד דולר, בניסיון נואש להתגבר על המחסור במזומנים שנגרם במדינה עקב האינפלציה הגואה, אולם מספר ימים לאחר מכן הודיע הבנק כי זימבבואה תמחק 10 אפסים מהמטבע ותשווה 10 מיליארד דולר לדולר אחד, לאחר שההיפר-אינפלציה גרמה לפגיעה במערכות המחשב של המדינה.



מוקדם יותר החודש קרא נגיד הבנק המרכזי של זימבבואה, גדעון גונו, להקפאת מחירי המוצרים במדינה לששה חודשים במטרה להיאבק באינפלציה המשתוללת. "על אזרחי זימבבואה להבין שהמדיה נמצאת במצב חירום חברתי-כלכלי", אמר גונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully