וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאני מיי ופרדי מאק יצטרכו להחזיר חוב של 223 מיליארד דולר כדי להימנע מהתערבות הבנק הפדרלי

סוכנויות הידיעות

20.8.2008 / 9:32

פאני מיי חייבת 120 מיליארד דולר באג"ח; פרדי מאק - 103 מיליארד דולר



בנקי המשכנתאות האמריקאים יצטרכו לשלם חוב של 223 מיליארד דולר באג"ח עד סוף הרבעון הנוכחי, כדי למנוע התערבות של הבנק הפדרלי, לפי האתר הכלכלי "בלומברג". פאני מיי מחזיקה בחוב שיגיע ל-120 מיליארד דולר ב-30 בספטמבר, בעוד שפרדי מאק חייבת 103 מיליארד דולר למשקיעים.



הירידה בביקושים לאג"ח של הבנקים בחודש שעבר, בעיקר מצד משקיעים באסיה, והתייקרות ההלוואות ללקוחות הובילו את שר האוצר, הנרי פולסון, לשקול הזרמת חירום של הון בלתי מוגבל לבנקים כדי להצילם מהתמוטטות. עלייה נוספת בשיעורי הריבית שגובים פאני מיי ופרדי מאק מהלקוחות מעלה חשש בקרב ראשי הבנק המרכזי כי הפסדי הסאבפריים מכלים את ההון הזמין של הבנקים, האחראים ביחד ל-42% לשוק המשכנתאות בארה"ב.



"היכולת שלהם לגלגל את החוב היא הגורם החשוב ביותר לשמירה על יתרת מזומנים", אומר משה אורנבוך, אנליסט בבנק קרדי סוויס בניו יורק, "ובינתיים הם הצליחו לעשות זאת". לעומתו טוען פול מילר, אנליסט בבנק ההשקעות פרידמן פילינגס רמזי, כי הבנקים זקוקים באופן דחוף ל-15 מיליארד דולר במזומן.



משרד האוצר האמריקאי יייאלץ ככל הנראה לרכוש מניות בכורה של פאני מיי ופרדי מאק ב-30 מיליארד דולר עד סוף החודש, אמר לאחרונה ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם בחברת ההשקעות פסיפיק אינווסטמנט מנג'מנט (Pacific Investment Management). אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי, העריך בתחילת החודש בראיון לערוץ CNBC כי קרוב לוודאי שהממשל בארה"ב ייאלץ להלאים את פאני מיי ופרדי מאק - אותם כינה "אסון גדול שממתין להתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully