וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות: מחיקת ני"ע מגובי משכנתאות הסתיימה ברבעון הראשון של 2008

אתי אפללו

20.8.2008 / 9:44

בנוסף, ברבעון השני חלה ירידת ערך זמנית בגובה 37 מיליון שקל בהשקעה באג"ח מגובות נכסים



לא מעט סיפורים מעניינים אפשר למצוא - בנוסף לרווחים, הפסדים וחובות מסופקים - בדו"חותיהם של בנק מזרחי-טפחות ושל בנק אוצר החייל, שפורסמו בימים האחרונים. אפשר, למשל, למצוא פירוט של מצב ההשקעות של מזרחי-טפחות בתיקי ניירות הערך מגובי הנכסים, ובכלל זה האג"ח מגובות המשכנתאות בארה"ב.



TheMarker מבהיר כי ירידת ערך זמנית בגובה 37 מיליון שקל, רשם הבנק במחצית הראשונה של שנת 2008 - בגין השקעה במכשירים מסוג CDO ו-CLO (שהוא סוג ספציפי של CDO), שהן אג"ח מגובות נכסים. מתחילת השנה מחק הבנק עוד 22 מיליון שקל במכשיר ההשקעה מסוג SIV. הסכום המקורי שהשקיע הבנק ב-SIV היה 115 מיליון שקל, כך שכל סכום ההשקעה נמחק. TheMarker מבהיר כי בנק מזרחי-טפחות מחק לחלוטין את ירידת הערך בתיק זה כבר עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2008. TheMarker מתנצל על הטעות.

עוד מדווח מזרחי-טפחות כי אייל עופר, בנו של סמי עופר ואחיו של עידן עופר ומבעלי השליטה במזרחי-טפחות, מעביר את אחזקותיו בבנק לידי נאמנות זרה - ל.י.ן, כאשר הוא הנהנה העיקרי של הנאמנות.



העברת המניות בוצעה ביום שבו החלה האולימפיאדה בבייג'ין - ה-8 באוגוסט 2008. ההעברה אושרה על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. הנאמנות הזרה ל.י.ן מחזיקה ב-33% מהון המניות של חברת האחים עופר נכסים, וכמו כן היא מחזיקה ב-100% מחברת האחזקות ל.א.ב.מ, שהיא בעלת עניין בבנק. אחזקת המניות באמצעות נאמנות יכולה להיות בעלת השפעות מיסוי על אחזקותיו של עופר, בעיקר בעת מכירת האחזקות.



בנוסף, דיווח מזרחי טפחות כי האחים עופר נכסים הגדילה את ההון העצמי שלה ב-90 מיליון שקל, לפי דרישות הפיקוח על הבנקים. הפיקוח על הבנקים הודיע כי לאור מאמצי קבוצת עופר למצוא פתרון קבע לאופן אחזקת אמצעי השליטה במזרחי טפחות, בנק ישראל ימשיך את ההידברות להסדרת אופן האחזקה של הקבוצה באמצעי השליטה בבנק עד סוף 2009. אם עד מועד זה לא יוסדר אופן האחזקה, תעמוד האחים עופר נכסים ביחס הון למקורות של לפחות 40%.



אוצר החייל מתכונן לשינוי תפעולי



מהדו"חות של בנק אוצר החייל שבבעלות הבינלאומי ניתן ללמוד כי במחצית הראשונה של 2008 הפנה הבנק עוד 200 מיליון שקל מכספי הנוסטרו שלו להשקעה באיגרות חוב ממשלתיות. מתחילת השנה גדלו ההשקעות של הבנק בניירות ערך בתיק הנוסטרו ב-23%, והוא משקיע עוד 300 מיליון שקל בניירות ערך. 200 מיליון שקל מתוך סכום זה הבנק משקיע באג"ח ממשלתיות לטווח קצר, 50 מיליון שקל בניירות ערך סחירים אחרים ו-50 מיליון שקל נוספים בהשקעות לא סחירות.

דבר נוסף שעולה מהדו"חות הוא שאוצר החייל יצטרך להתמודד בקרוב עם הצורך להקים מערך תפעול. לאחר רכישת הבנק על ידי הבינלאומי המשיך בנק הפועלים לתת שירותי תפעול לאוצר החייל, וכן להפעיל לו מוקד שירות טלפוני. כך גם נקבע בהסכם המכירה בין הבינלאומי להפועלים.

ואולם המפקח על הבנקים התנגד לכך, ולפיו הוראותיו, בסוף אוגוסט 2009 יפסיק אוצר החייל לקבל שירותים אלו מבנק הפועלים. במהלך השנה הקרובה יצטרך אוצר החייל להתמודד עם הסבה תפעולית של מערכות המחשב שלו למערכות הבינלאומי וכמו כן עם הסבת מוקד השירות הטלפוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully