וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני האטה: המדד המשולב ירד ב-0.3%

דורון שלו

20.8.2008 / 10:00

בנק ישראל מפרסם הבוקר אות מבשר רעות לכלכלה הישראלית. המדד המשולב לבחינת מצב המשק רשם ביולי ירידה במספר אינדיקטורים

המדד המשולב הבוחן את מצב המשק ירד בחודש יולי ב-0.3%. הירידה במדד לחודש זה, כמו גם העליות המתונות במדדי מאי ויוני, מעידות על האטה בקצב ההתרחבות של המשק, לעומת זה של הרבעון הראשון של השנה.

המדד ביולי הושפע מחד מעליה במדד הייצור התעשייתי, במדד הפדיון במסחר ושירותים ובמדד יבוא הסחורות, ומאידך מירידה במדדי יצוא הסחורות והשירותים. יצוין כי מדדי מאי ויוני עודכנו כלפי מעלה, בין השאר בעקבות עדכון כלפי מעלה בנתון יצוא הסחורות לחודשים אלו.

המדד המשולב מחושב על פי השינוי החודשי בשישה רכיבים, המייצגים היבטים שונים של הפעילות הריאלית במשק: מדד הייצור התעשייתי, היבוא ללא נכסי השקעה, הפדיון מהמסחר והשירותים, מספר משרות השכיר במגזר העסקי, יצוא הסחורות ויצוא השירותים (תיירות, ושירותיים אחרים: תוכנה מחקר ופיתוח, ייעוץ ותיווך נדל"ן).

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה ביוני בשיעור של 5.5 אחוזים, לאחר ירידה של 3.7 אחוזים בחודש מאי. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה ביוני בשיעור של 2.5 אחוזים, לאחר לירידה של 4.2 אחוזים במאי. מדד יצוא השירותים ירד ביולי בשיעור של 6.3 אחוזים לאחר ירידה של אחוז אחד ביוני. במדד יצוא הסחורות נרשמה ירידה של 2.2 אחוזים ביולי בהמשך לעליה של 9.7 אחוזים ביוני. מדד היבוא עלה ביולי בשיעור של 5.9 אחוזים, בהמשך לעליה בו של 9.4 אחוזים ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully