וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור גרובר מפסגות: כי"ל הציגה שיעור רווחיות מדהים בתחום הדשנים; העלאות המחירים טרם מוצו

יובל מעוז

20.8.2008 / 10:05

גרובר מסבירה כי החברה הכתה התחזיות בזכות צמיחה במגזרי המוצרים התעשייתים ומוצרי התכלית



"הגורמים שהפתיעו בדו"חות של הם דווקא מגזרים ש'הוזנחו' בפעמים הקודמות - תחום המוצרים התעשייתים ומוצרי התכלית", כך אומרת לימור גרובר, אנליסטית בבית ההשקעות פסגות. "בתחום המוצרים התעשייתיים רשמה כי"ל צמיחה אורגנית של 30% לעומת הרבעון המקביל, בנטרול רכישת סופרסטה (חברה בת של כיל שעוסקת במכבי בעירה בתחום הברום, י.מ)".



גרובר מסבירה כי "החברה הציגה רווחיות משופרת בזכות העלאות מחירים לאורך כל הרבעון שישפיעו גם על התוצאות בהמשך השנה, העלאות מחירים שעוד לא מוצו לגמרי. נוסף, היצרנים הסינים מתחילים לצאת מהשוק, בעקבות עלויות גבוהות של חומרי גלם שמקשים עליהם ודרישות לשמירה על תקני איכות סביבה ומחירי אנרגיה, ויציאתם מוביל למכירת כמויות גדולות יותר של כי"ל".



"במוצרי התכלית אנחנו רואים שכי"ל עקפה באופן משמעותי את התחזיות ורשמה רווחיות תפעולית ברמת שיא של 20.4% - רווחיות שמעולם לא היתה בתחום. לכך תרמו היורו ורכישת פעילות הטיפול במים של הנקל - אבל רואים שהחברה מצליחה לגלגל את התייקרות חומרי הגלם ללקוחות. צריך לזכור שהלקוחות במוצרי התכלית הן לא חקלאים אלא חברות צריכה, וזה יפה שהחברה מצליחה לגלגל עליהן את התייקרות חומרי הגלם", אומרת גרובר.



"במגזר של הדשנים התוצאות היו גבוהות מהחזוי. מכירות האשלג היו גבוהות בעיקר בזכות העלייה בכמויות. בהודו נמכר אשלג במחיר החדש 625 דולר לטון לעומת 270 דולר ברבעון הקודם. "המחיר הגבוה של דשני פוספט עזר להגיע לרווחיות תפעולית של 50% במגזר - שיעור רווחיות מדהים. זו רווחיות שלא היתה בשנה שעברה, אפילו במגזר האשלג שהוא המגזר הרווחי".



על חלוקת הדיווידנד של כי"ל אמרה גרובר כי "החברה הודיעה על חלוקת דיווידנד של עד 70% מהרווח הנקי. הם הודיעו על חלוקת דיווידנד של 300 מיליון דולר, שמהווים כ-42% מהרווח הנקי. ייתכן שבחברה משאירים כסף להשקעות ולרכישות עתידיות".



גרובר מוסיפה כי לדעתה הסנטימנט בתחום הסחורות השתנה חזרה לטובה: "אנחנו רואים חזרה של משקיעים לתחום הסחורות. התגובה של השוק לדו"ח של משרד החקלאות האמריקאית הראה על עלייה במלאים והשוק הגיב דווקא הפוך, עם עליית מחירים. שוק הסחורה התנקה ויצא הרבה כסף החוצה, וכעת המחירים הגיעו לשיווי משקל והם חוזרים לעלות. מזה שבוע אנחנו רואים מגמה חיובית בתחום הסחורות החקלאיות. גם הסרת המגבלה של הבנק הפדרלי על שורטים במשך תקופה, תרמה לעלייה, שכן זו בוטלה ואנחנו רואים חזרה לביצוע אסטרטגיה של שורט פיננסים ולונג סחורות".



אקסלנס: גם החצי השני של שנת 2008 יהיה חזק ביותר



"ברור כי גם החצי השני של שנת 2008 יהיה חזק ביותר", אומר האנליסט גלעד אלפרט מבית ההשקעות אקסלנס. "השאלה האמיתית היא האם מחירי המזון- ולכן גם מחירי האשלג, יכולים להחזיק מעמד על הרקע המאקרו כלכלי, והאם מחירי הנפט יוסיפו לרדת או שיתייצבו. אנו צופים המשך תנודתיות גבוהה על רקע נתוני מאקרו והסנטימנט בשוק".



האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים מדגיש הבוקר כי "מלאי האשלג של החברה מהווה יתרון תחרותי אמיתי - מלאי האשלג של כי"ל עומד כיום על 902 מיליון טון - כמעט שקול למלאי האשלג של כל היצרניות הצפון אמריקאיות ביחד. במבט קדימה מבחנה של תעשיית הדשנים יגיע ברבעונים הקרובים, בהם ניווכח האם ישמרו הביקושים הגבוהים גם ברמת ה-1,000 דולר לטון אשלג. התשובה שוכנת במחירי הסחורות החקלאיות, ומניות המגזר ימשיכו להיסחר בקורלציה גבוהה איתם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully