וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר רשמה ירידה של 8.1% בהפסד הנקי ל-31.2 מיליון ד'

TheMarker

20.8.2008 / 11:39

יצרנית השבבים ממגדל העמק, רושמת רבעון נוסף של הפסדים, אך מצליחה לצמצם אותם באופן ניכר. המנכ"ל מפרגן למשפחת עופר

טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, רושמת רבעון נוסף של הפסדים, אך היא מצליחה לצמצם אותם באופן ניכר. את הרבעון השני של השנה סיכמה טאואר עם הכנסות של 58.1 מיליון דולר, זאת, לעומת הכנסות של 57.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 1.8%. ברבעון הקודם עמדו הכנסות החברה על 57.6 מיליון דולר, כך שלעומתו, מדובר בעלייה של 0.9%

הוצאות המכירות נשארו דומות לרבעון המקביל, והובילו לירידה בהפסד הגולמי ב-9.5% ל-12.9 מיליון דולר מ-14.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, סיכמה טאואר את הרבעון עם הפסד נקי של 31.3 מיליון דולר או 25 סנט למניה . זאת, ביחס להפסד נקי של 34.1 מיליון דולר או 28 סנט ברבעון המקביל.

בתוך כך, הודיעה טאואר כי חתמה על הסדר חובות עם הבנקים שיקטין את חובותיה ב-250 מיליון דולר. כמו כן, הודיעה טאואר כי החברה לישראל תשקיע בחברה 20 מיליון דולר נוספים, עם אפשרות להשקעה נוספת בסכום דומה. הקטנת החוב של החברה נעשית תמורת הקצאת שטרי הון לפי מחיר של 1.43 דולר, כפליים ממחיר השוק של המניה.

שטרי ההון האמורים הינם שטרי הון שיוצגו בהון העצמי של החברה לפי כללי החשבונאות המקובלים, הם אינם ניתנים לפירעון, אינם נושאים ריבית, אינם צמודים למדד כלשהו ואינם נסחרים בשוק ההון בתל אביב או בנאסד"ק.

לאחר הזרמת ההון ומחיקת החובות הבנקים יחזיקו בכ-17.4% מהחברה כל אחד - כ-2.5% פחות מהאחזקה הריאלית המותרת לבנקים בישראל. עד כה החזיקו הבנקים בשטרי הון שהקנו לכל אחד מהם 9.4%. בעקבות שינוי מבנה ההון כמעט שיוכפלו אחזקותיהם של לאומי ובנק הפועלים ל-17.4% כל אחד.

בנוסף, החברה לישראל תשקיע 20 מיליון דולר בשטרי הון של טאואר באופן מיידי כחלק מההסכם, והיא צפויה להגיע לאחזקה של 31.2% מהחברה. וכמו כן, התחייבה החברה לישראל להשקיע עד סוף 2009 עד 20 מיליון דולר נוספים, במקרה וטאואר לא תגייס סכום דומה עד סוף 2009 ובכפוף להתקיימות תנאים מסוימים, גם זאת בתמורה לשטרי הון. בנוסף, הסכימו הבנקים לדחות את מועד תחילת החזר תשלומי יתרת קרן ההלוואה לספטמבר 2010.

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר כי "החברה לישראל, תחת הנהגתו של יושב הראש שלה, עידן עופר, ממשיכה להוכיח הבעת אמון חזקה בטאואר, בעובדים המסורים והמקצועיים שלנו ובאסטרטגיית הצמיחה שלנו, וזאת הן על ידי ביצוע ההשקעה החדשה בהמשך להשקעותיה בעבר, והן בהיותה הגורם שבזכותו הצליחה החברה לסכם את עסקת ארגון החובות עם הבנקים. העובדים של טאואר גאים שיש לנו בעל מניות כמו החברה לישראל, בעל חזון ואסטרטגיה ארוכי-טווח, שבנוסף לכל ההצלחות העסקיות המוכחות שלו, הינו גם בעל ערכים כדוגמת התרומה לקהילה, כולל באזורי פיתוח ואזורי הפריפריה".

  • עוד באותו נושא:
  • טאואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully