וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות קרדי סוויס נפלו בשבועיים ב-12% ודנקנר מנצל ההזדמנות: כור קנתה 0.3% תמורת 506 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

20.8.2008 / 11:53

כור מחזיקה ב-0.65% מהבנק בהשקעה של 1 מיליארד שקל

בסיכום הכולל של מכירות ורכישות, ההשקעה המצטברת של כור בקרדי סוויס נאמדת בכ-1.04 מיליארד שקל. שווי אחזקה זו בשוק גבוהה בכ-190 מיליון שקל, בהשוואה להשקעתה של כור.



פעולה זו מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים, ניצל דנקנר את הזינוק החד של עשרות אחוזים במניות קרדי סוויס ומכר כ-0.55% מהון המניות של קרדי סוויס, אותן רכש במחיר ממוצע של כ-44 פרנק שוויצי למניה. בעקבות ההימור המוצלח של דנקנר תרשום כור בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2008 רווח של כ-208 מיליון שקל. מדובר בסכום משמעותי בתקופה הנוכחית המאתגרת בשווקים, שכן לחברה לא צפויים מימושים מהותיים כלשהם, והוצאות המימון הכבדות אמורות גם ברבעון זה להיות אבן ריחיים עבורה. זאת לאחר שהפסידה ברבעון השני 120 מיליון שקל.



המימושים של דנקנר הצליחו לבלבל את המשקיעים הן של כור והן של אי.די.בי ופורשו על ידי חלק לא מבוטל מהפעילים בשוק, כמהלכים מובהקים של "פיננסייר הרעב לריגושים אשר אותם מספק המסחר במניות, וברגע שמזהה הזדמנות לא מתאפק ולוחץ על הכפתור המתאים". כשמניית כור לא סיפקה הרבה בשורות חיוביות - נפלה מתחילת השנה ב-47% - והחברה איבדה כמה מיליארדים משוויה, ל-3.2 מיליארד שקל.



אותם המשקיעים חשו כי אם ברצונם להחשף למניות קרדי סוויס, אין להם צורך להשקיע במניות של כור או אי.די.בי, אלא הם יכולים לעשות זאת בעצמם, גם אם תמורת עמלות גבוהות יותר. כל זאת לאחר שדנקנר שידר מסרים, כי לאחר שביצע בדיקה יסודית של 26 בנקים, הוא הגיע למסקנה כי קרדי סוויס הנו הבנק האופטימלי להשקעה אסטרטגית.



עם זאת גורמים המקורבים לנעשה באי.די.בי דאגו לציין, כי מהלך המימוש החלקי שביצע דנקנר לא מאותת כי הוא החליט לצאת מההשקעה בקרדי סוויס, אלא מדובר במהלך של בניית פוזיציה לטווח ארוך, אך כזו שדורשת שינויים והתאמות בהתאם לנעשה בשווקים, כשמניות המגזר הפיננסי עוד יחזרו ליפול: "הרי לא סתם דאג דנקנר לקבל את אישור הדירקטוריון למהלך של הגדלת השקעה לסכום עצום של כ-3 מיליארד שקל", ציינו אותם הגורמים.



כעת נותר לעקוב במקביל לדנקנר אחר תנועת המניות של קרדי סוויס, בכדי לא לפספס את הלחיצה הבאה של דנקנר - השאלה היחידה הנה האם זאת תהיה לחיצה על פקודת קניה או מכירה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully