וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחררים: עבודה בתחנות דלק לא תוכר כעבודה נדרשת

עידו סולומון

20.8.2008 / 12:50

האוצר מבקש להוציא את העבודה של חיילים משוחררים בתחנות דלק מרשימת העבודות הנדרשות והמועדפות במטרה לחסוך 17 מיליון ש'

האוצר מבקש להוציא את העבודה של חיילים משוחררים בתחנות דלק מרשימת העבודות הנדרשות והמועדפות, המזכות במענק מיוחד, החל מינואר 2009 - כך עולה מהצעת החלטה לממשלה שהובאה במסגרת תקציב 2009. לטענת האוצר, מטרת התיקון היא להפחית את סכום הקיצבאות שמשלם האוצר באמצעות הביטוח הלאומי ב-17 מיליון שקלים.

החל משנת 1982 ניתן מענק מיוחד לחיילים שהשתחררו משירות סדיר ועבדו בעבודה מועדפת. כשש שנים לאחר מכן הורחבה ההגדרה וכללה גם עבודה נדרשת כגון עבודה במפעלי תעשייה, בתי מלאכה, אתרי גידול חקלאיים ותחנות דלק.

בדברי ההסבר להוצאת העבודה בתחנות דלק מרשימת עבודות המזכות במענק נכתב, כי העבודה בתחנות דלק היא עבודה לא מקצועית שאינה דורשת הכשרה מיוחדת על מנת לעסוק בה. "מעצם היותה כזו, עבודה זו מתאימה לציבור נרחב של מועסקים פוטנציאלים הנעדרים מיומנויות ואשר קשה להם להשתלב בשוק העבודה", נכתס בהצעה. "מענק העבודה הנדרשת לחיילים משוחררים העובדים בתחנות דלק דוחק החוצה את העובדים הפוטנציאלים האמורים".

כמו כן טוענים באוצר כי המענק הכספי מאפשר לבעלי תחנות הדלק לשחוק את שכרם של כלל המועסקים בענף, דבר המביא פגיעה כוללת בשכר העובדים בתחנות דלק.
מדי שנה כ-11,650 חיילים משוחררים מקבלים מענק חד פעמי בגובה 8,144 שקלים עבור עבודה מועדפת ונדרשת. בשנת 2007 כ-2,098 חיילים משוחררים קיבלו את המענק על עבודה בתחנות דלק והיוו כ-18% מהזכאים למענק.

התיקון המוצע יחול רק על חיילים משוחררים שיתחילו לעבוד בתחנות דלק ממועד אישור החוק ולא יפגע באלו שהחלו לעבוד לפני מועד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully