וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל רשות המים: 100 מיליון מ"ק מי קולחין ימשיכו לזרום לים

עמירם כהן

20.8.2008 / 13:46

סמנכ"ל רשות המים: הצעת המינהל להקצאת קרקע למאגרי מי קולחין להשקיה חקלאית - לא מעשית

הצעת ההחלטה קובעת, בין היתר, כי הקרקע להקמת המאגרים - בין שיוקמו בידי הישוב החקלאי עצמו ובין שיוקמו בידי תאגיד יעודי שבו יהיה חבר אותו ישוב - תגרע מהקרקע החקלאית של אותו ישוב. עוד קובעת הצעת ההחלטה כי הישובים החקלאיים שיהיו חברים באותו תאגיד יחויבו להחזיק לפחות 26% ממניות ההון שלו. סעיף נוסף קובע כי על שטחים חקלאיים גדולים נוספים הסמוכים לשטח המאגר יוטלו מגבלות תכנון ושימוש בקרקע עקב הקמת המאגר.



סמנכ"ל רשות המים דוד יארוס, מתח ביקורת נוקבת על ההצעה ולדבריו היא לא מעשית ולא ישימה ולא תביא להקמת מאגרים: "דרישת המינהל הטילה מגבלות תכנון ושימוש על קרקעות חקלאיות נוספות של הישוב תביא לסירוב הישובים להקצות קרקע למאגרים. מאגר הקולחים בכפר דניאל, לדוגמה, מתוכנן בשטח של 300 דונם ועל שטח נוסף של 400 דונם דורש המינהל להטיל מגבלות תכנון ושימוש. זה דבר שאף ישוב חקלאי לא יסכים לו".



סעיף נוסף, שלדברי סמנכ"ל רשות המים ימנע מהישובים למסור קרקעות למאגרים, מקטין את השטחים עליהם יורשו להקים פרויקטים עסקיים.



רשות המים תציג את עמדתה בפגישה שתקיים בימים הקרובים עם מנהל המינהל ירון ביבי ושר התשתיות בנימין בן אליעזר. הצעת ההחלטה תובא לעישור סופי במועצת המינהל בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully