וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלפס נתן, ליו שיאנג לקח

ירון שקדי

20.8.2008 / 14:30

מסתבר שלא צריך להיות מייקל פלפס כדי להרוויח מיליונים. גם לא צריך ללבוש את חליפת ה-SPEDDO LZR, אבל אולי צריך להחזיק במניות של יצרנית האופנה WARNACO

בעוד שהדיו במדפסות כבר נגמר מכתיבה על נצחונותיו של מייקל פלפס ועל עתידו הוורוד מתמיד - הרי שלא כך הם פני הדברים עבור ליו שיאנג, רץ המשוכות הסיני. שיאנג, גיבור המשחקים הקודמים באתונה, פרש במוקדמות ריצת ה-110 מטר משוכות במשחקי בייג'ין בגין פציעה.

מסתבר שלא צריך להיות מייקל פלפס כדי להרוויח מיליונים. גם לא צריך ללבוש את חליפת ה- SPEDDO LZR (לייזר) והלרגיש כמו בקופסאת שימורים, אבל אולי צריך להחזיק במניות של יצרנית האופנה WARNACO. בעלי המניות ב-WARNACO גזרו קופון שמן ביותר מהופעתו של פלפס, בעיקר בגלל שהיום - קצת אחרי ששבר השחיין את שיא המדליות בבריכה ובכלל במשחקים האולימפיים - קפצו הביקושים למוצרי SPEEDO בעשרות אחוזים.

WARNACO מחזיקה במספר מותגי אופנה בעלי שם עולמי, שהחשוב בהם הוא CALVIN KLEIN, אלא שבעלי המניות לא חלמו שהבשורה הטובה תגיע דווקא מהמותג SPEEDO. הכנסות WARNACO הגיעו בשנה החולפת ל-1.9 מיליארד דולר, מתוכן 1 מיליארד רק מהמותג של CALVIN KLEIN. אמנם טרם ראינו את התרומה של SPEEDO לשורה התחתונה של WRC מהמשחקים בסין, אך יש לציין כי במשחקים הקודמים באתונה שולי הרווח של המותג SPEEDO הגיעו ל-20%.

מייקל פלפס נתן ל-WARNACO את מה שבעלי המניות חלמו שייתן - פרסום חלומי. WARNACO מעריכה, ובצדק יש לומר, כי היא לא תעמוד בקצב הביקוש ל-SPEEDO LZR, וכי כבר אחרי המדליה הראשונה של פלפס קיבלה החברה הזמנות של 10,000 יחידות. מחיר ממוצע של חליפה כזו היא 500 דולר. פלפס זכה ב-8 מדליות ושבר את שיא השיאים. אם על כל מדליה תקבל WARNACO הזמנה שכזו, בנוסף על המוניטין וההצלחה המוכחת, נגיע להיקף הזמנות ראשוני של 50 מיליון דולר. טרם הוספנו את המשקפת של פלפס, שלבטח גם היא מיוחדת. מניות WARNACO עלו מאז אמצע יולי ובמהלך המשחים של פלפס ביותר מ-40%.

הבונוס שקיבל פלפס, בסך 1 מיליון דולר, מתגמד אל מול תחזית ההכנסות שעשויה החברה לרשום. כלומר, אם אתם רוצים לטעום גם כן מטעם ההצלחה, הרי שהשקעה ב-WARNACO בהחלט מעניינת. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של 2.3 מיליארד דולר, ונסחרת במכפיל קדימה ל-2009 של 15 לערך. לדעתנו WARNACO יכולה להגיע לרמות של 64 דולר.

מה בדיוק לקח ליו שיאנג?

הגיבור הסיני הפך למותג בזכות עצמו אחרי הזכייה באתונה. חברות ענק עטו עליו על מנת לפרסם את המותגים שלהם בקרב מיליארד סינים. חברות כמו קוקה קולה ו-NIKE קצרו הצלחה מרובה על ידי שימוש באצן הסיני. גם חברת הסלולאר CHINA MOBILE נעזרה בשרותיו. שיאנג עצמו הרוויח, כך על פי פרסומים, 23 מיליון דולר מפרסומות, מה שהפך אותו לאתלט השני המרוויח ביותר בסין אחרי יאו מינג, שחקן ה-NBA המפורסם.

אבל בשונה ממייקל פלפס, לשיאנג קרתה טרגדיה בשידור חי, והוא נאלץ לפרוש לעיני אומה שלמה ונדהמת. NIKE היא הנפגעת העיקרית ממה שקרה לאצן, שכן הסלוגן של NIKE לאורך כל הדרך היה "אתה לא זוכה בכסף, אתה מפסיד את הזהב". בעולם שכולו מסחרי, ברור שפרישה בשידור חי עם הסמל של NIKE מוטבע על הגופיה, היא פגיעה עצומה לחברה שהובילה את ליו שיאנג עד הלום.

דמיינו לעצמכם מה חושבים כעת הקופירייטרים של NIKE - האם לאפשר ליו שיאנג להמשיך ולהיות השגריר של NIKE במדינה שצומחת בקצב כה מסחרר? גם COCA COLA נפגעה מהפרישה של האצן, ודוברת החברה מסרה כי ליו שיאנג ימשיך לפרסם את החברה אך סרבה לפרט פרטים אחרים.

ברור שהפגיעה בליו שיאנג עולה עשרות מונים על הפגיעה ב-NIKE זאת מאחר ו-NIKE ידעה להוביל את נבחרת החלומות של ארה"ב בכדורסל. עם כל הכבוד ליו שיאנג, הרי שקובי בריאנט ולברון ג'יימס מוכרים יותר טוב, וזאת הסיבה מדוע אנחנו מאמינים גם ב-NIKE לטווח הבינוני ארוך:

NIKE נסחרת בשווי של 30 מיליארד דולר, כאשר ההמלצה שלנו היא BUY עם יעד מחיר של 75 דולר, מה שישקף לחברה מכפיל קדימה ל-2009 של 18.5 לפי רווח של 4.05 דולר למניה. נסכם: אמנם זה בסה"כ ספורט, אבל מדובר כאן בכסף, הרבה מאוד כסף ולפעמים צריך לדעת על איזה סוס להמר.

הכותב הוא ראש דסק ארה"ב בחברת Camalia capital market. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות. הכותב והחברה בה הוא מועסק עשויים להחזיק בניירות ערך שונים, לרבות בניירות ערך המוזכרים בכתבה זו. בכל מקרה, אין לראות בכתבה זו משום המלצה לרכישה או מכירה של ניירות ערך.

  • עוד באותו נושא:
  • פלפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully