וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי פיתוח עולה בכ-3% בלונדון לאחר שקיבלה אישור נוסף להקמת פרויקט ענק במוסקבה

מיכאל רוכוורגר

20.8.2008 / 14:59

הפרויקט מוערך על ידי חברת השמאות JLL עם השלמתו ב-2012 בכ-7.6 מיליארד דולר



חברת אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של של לב לבייב ברוסיה, מספקת הבוקר חדשות חיוביות למשקיעיה. החברה דיוחחה לבורסה בלונדון, על התקדמות מהותית בתהליך רבל האישורים הנדרשים להקמת פרויקט הענק בשם קונצבו במערב מוסקבה, אשר עם השלמתו צפוי להפוך לאחד הגדולים בבירה הרוסית.



אפי פיתוח קיבלה אישור מידי הרשויות המתאימות בעיריית מוסקבה לגבי שלבי התכנון של הפרויקט, אשר יכלול פיתוח של מערך התחבורה באזור תחנת המטרו קונצבו. זאת במקביל להקמת מגה פרויקט שיכלול שטחים למלונאות, מרכזי בידור וסחר, משרדים ושטחים לחניות.



עיריית מוסקבה הגדירה את שטח הפרויקט ותחמה את גבולותיו. בעקבות ההתאמות שבוצעו שטח הכולל של הפרויקט יגדל מ-1.2 מיליון מ"ר ל-1.5 מיליון מ"ר. הפרויקט קונצבו, בדומה לפרויקט טברסקאיה זאסטאבה, מפותח בשיתוף פעולה מול הרשויות המקומיות במוסקבה. בתגובה להודעה, מניית אפי פיתוח עולה בלונדון ב-2.7% , אך מאז ההנפקה במאי 2007 מניית החברה רשמה תשואה שלילית של כ-64% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-2.6 מיליארד דולר.



משרד השמאות הבינלאומי Jones Lang LaSalle) - JLL) העריך נכון לסוף שנת 2007 את שוויו של הפרויקט (לפני קבלת האישור הנוכחי) בכ-700 מיליון דולר, ובכ-7.6 מיליארד דולר עם השלמת הקמת כל שלביו.



לבייב ציין כי: "התקדמות בפרויקט קונצובו מהווה שלב נוסף במימוש התחייבויותינו לציבור המשקיעים ערב הנפקת החברה", והוסיף כי הוא מאמין שיחד עם הפרויקטים השונים המצויים כיום בשלבי ביצוע השונים, תעמוד החברה ביעדים אותם הציבה לעצמה תוך הצפת ערך לבעלי המניות.



"באפריקה מתייחסים להודעה זו חשיבות רבה ביותר, ולדעתי בצדק, שכן הפרויקט צפוי להיות פרויקט הדגל של החברה ברוסיה, לאחר ההשלמה הצפויה של קניון מוסקו סיטי ב-2009 ומתחם טברסקיה ב-2010 ", כך סבור יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה. בן זאב מוסיף כי מניית אפריקה ישראל (אשר ירדה ב-75% מאז השיא בתחילת מאי 2008), תושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהסנטימנט הכללי לנדל"ן ומהשפעות המלחמה בגיאורגיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully