וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים: מטעים בקיבוץ גשר וביבנאל מתייבשים

עמירם כהן

20.8.2008 / 15:40

בקיבוץ גשר נותרו מאות דונמים של מטעים במשך עשרה ימים ללא מים בחום הלוהט. מגדלי פירות מכל הארץ יקיימו בקרוב כנס מחאה

מטעי קיבוץ גשר בעמק הירדן ומטעי המושבה יבנאל בגליל התחתון, מצויים בסכנת התייבשות ועקירה לאחר שרשות המים הורתה למקורות להפסיק את אספקת המים לישובים הללו בשל ניצול כל מכסת המים המקוצצת שהוקצתה להם.

בקיבוץ גשר נותרו מאות דונמים של מטעי בננות, תמרים, מנגו, ופרדסים עשרה ימים ללא מים בחום הלוהט של אוגוסט, בשל חריגת הישוב מהקצאת המים. עיתון "הקיבוץ" מדווח שלאחר מסע שתדלנות ולחצים אצל בכירי משרד החקלאות, אושרה לקיבוץ הקצאה נוספת של 170 אלף מ"ק, שאיפשרה לו לחדש את ההשקייה לתקופת הקיץ אך לא תפתור את בעיית המחסור במים. בקיבוץ כבר נערכים לעקירה משמעותית של שטחי מטעים.

גם אספקת המים לחקלאי המושבה יבנאל, הופסקה לאחרונה לאחר שלא עמדו בגזירת הקיצוצים ומטעי המושבה ושטחים חקלאיים נוספים של הישוב נמצאים בסכנת התייבשות. לחקלאי יבנאל הובטחה כבר לפני עשר שנים אספקת מי קולחין להשקיה ממפעל טיהור השפכים של הכפר מאג'ר, אך עד כה לא נמצא תקציב להשלמת הפרויקט.

מגדלי פירות מכל הארץ יקיימו בקרוב כנס מחאה על "מחדלי הטיפול במשק המים", כהגדרתם. בכנס שיתקיים בקיבוץ גן שמואל תחת הסיסמה "מהתייבשות להתחדשות" ייקחו חלק שר החקלאות שלום שמחון, חברי כנסת, ראשי רשות המים, תנועות ההתיישבות והתאחדות חקלאי ישראל.

מנכ"ל ארגון מגדלי פירות, אילן אשל, אמר כי התאחדות חקלאי ישראל ומגדלי הפירות דורשים מהממשלה פיצוי של 3.5 שקלים על כל מ"ק מים שפירים שקוצץ בשנים האחרונות וסיוע לחקלאים ביישום שיטות חיסכון במים, כגון כיסוי מטעי בננות ברשתות, מדובר במהלך העשוי לחסוך 30% מכמויות המים בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully