וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה שוקלת להעלות ב-1% עד 3% את מחירי דגמי 2008 בשוק היפאני

סוכנויות הידיעות

20.8.2008 / 15:37

החברה לא העזה לעלות מחיר דגמים קיימים ביפאן מאז 1974



טויוטה, יצרנית הרכב המובילה ביפאן, הודיעה כי היא שוקלת להעלות ב-1% עד 3% את מחירי הדגמים הקיימים (2008) של חלק מהמכוניות, בעקבות עליית מחירי הפלדה וחומרים נוספים. עליית המחירים של דגמי רכב פרטי שכבר משווקים לצרכנים היא הראשונה מאז 1974, והיא כוללת, בין השאר, את הפריוס ההיברידי, שזוכה לאחרונה להצלחה מסחררת בארה"ב.



מנכ"ל חברת ניסאן, קרלוס גיהסן, אמר כי אם טויוטה תעלה את המחיר, יהיה קל יותר ליריבותיה ללכת בעקבותיה. "אנחנו מסתייגים מעליית מחירים ביפאן מכיוון שהשוק הוא עצל", אמר קאיו דויף, דובר טויוטה, שהוסיף כי החברה שוקלת את הצעד לאחר שהתברר שהקיצוץ בעלויות לא מצליח לעמוד בקצב עליית המחירים של חומרי הגלם.



טויטה כבר העלתה מחירים של מודלים קיימים בארה"ב, אך לא העזה לעשות זאת בשוק הביתי מאז 1974. בתקופת המשבר האנרגיה של שנות ה-70', לאחר מלחמת יום הכיפורים, נאלצה טויוטה להעלות את המחיר ב-10%. ב-1992 עלה מחיר המשאיות והרכבים המסחריים.



מערכת התחבורה הציבורית ביפאן היא אחת מהמפותחות והיעילות בעולם, כשרוב הנהגים משתמשים ברכבים הפרטיים שלהם רק בסוף השבוע. כתוצאה מכך, שוק הרכב היפאני מקרטע מזה שנים, למרות שטויוטה שומרת באדיקות על המקום הראשון במכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully