וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P העולמית: דירוג חדלות הפירעון המשפטי של ישראל עומד על A2 - בדומה לארה"ב, יפאן ובלגיה

יעל פולק

20.8.2008 / 17:28

סלינגר: "דירוג ה-RECOVERY יתרום להגדלת השקיפות בתמחור הסיכונים הכוללים הכרוכים בהשקעה באיגרות חוב"



"חברת הדירוג הבינלאומית S&P השלימה היום תהליך בחינה ודירוג של משטר חדלות פירעון במסגרתו נקבע לישראל דירוג A2. תהליך הבחינה, ראשון מסוגו עבור ישראל, בוצע על רקע המשבר הפיננסי הגלובלי, ובהמשך לדרישות רגולטוריות היוצרות היום בקרב משקיעים בעולם ובישראל דרישה לקבלת אינפורמציה נוספת על טיב הנכסים המוחזקים על ידם", כך אומרת דורית סלינגר, מנכ"ל מעלות S&P.



המערכת המשפטית בישראל דורגה בקבוצה A2 (בסולם הכולל את הדרגות הבאות: A1, A2, A3, B ו-C). הקבוצה אליה משתייכת המערכת המשפטית בישראל כוללת בין היתר משקים מפותחים כדוגמת: גרמניה, שווייץ, יפאן, בלגיה, ארה"ב, קנדה ופורטוגל. קבוצת ה-A2 מציינת מדינות להן מערכת משפטית שבדרך כלל מגינה על זכויות הנושים במקרים של חדלות פירעון, אולם לעיתים ייתכנו גורמים פחות תומכים בתהליך ה-Recovery עקב חוקים מסוימים או פרקטיקות נהוגות; שליטה פחות ישירה של הנושים המובטחים על התהליכים או תקופה יחסית ארוכה להשלמת הפירוק.



סלינגר מציינת "ב-S&P מעלות סבורים כי למשקיעים נדרש מידע נוסף על ההסתברות לפשיטת רגל המשתקף בדירוג היום, כמו היקף התמורות שיתקבלו לאחר פשיטת הרגל (Recovery) ופרק הזמן לקבלתן. דירוג ה-Recovery שיצטרף לסולם הדירוג הקיים, צפוי להביא לשכלול נוסף של שוק ההון בישראל ולהגדלת השקיפות בתמחור הסיכונים הכוללים הכרוכים בהשקעה באיגרות חוב".



על פי הדו"ח, המערכת המשפטית והרגולטורית בישראל מעדיפה את זכויות הנושים על פני החברה ובעלי המניות שלה ומוגדרת כ"ידידותית לנושים". מעמדם של הנושים המובטחים איתן יחסית בעיקר עקב יכולתם לממש את הבטוחה גם בתהליך פירוק, אך הוא עשוי להיות מושפע גם משיקולים סוציאליים ואחרים שבאים לידי ביטוי בשילוב הנושים הלא מובטחים באישור הסדר הנושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully