וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדו"חות החיוביים: מניית HP רושמת הזינוק היומי החד ביותר זה 6 חודשים בוול סטריט

נמרוד הלפרן

20.8.2008 / 18:44

רווחיה ומכירותיה הרבעוניים ענקית המחשבים והמדפסות עלו על התחזיות; סיפקה תחזיות חיובית



מניית רושמת את הזינוק היומי החד ביותר זה ששה חודשים בוול סטריט לאחר שענקית המחשבים והמדפסות האמריקאית דיווחה אמש על רווח רבעוני גבוה מהתחזיות, וסיפקה תחזיות רווח טובה מהצפוי גם לרבעון הנוכחי.



HP, יצרנית המחשבים האישיים (PC) והמדפסות הגדולה בעולם, רשמה ברבעון הכספים השלישי של החברה, אשר הסתיים בסוף חודש יולי, רווח נקי של 2 מיליארד דולר, או 80 סנט למניה. זהו גידול של 14% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזית של החברה עצמה לרווח נקי של 76-77 סנט למניה ברבעון. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 2.2 מיליארד דולר, או 86 סנט למניה - 2 סנט מעל לתחזיות האנליסטים.



הכנסות HP - שישראל עבורה היא יעד ההשקעות במחקר ופיתוח השלישי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב והודו - צמחו ב-10% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, והסתכמו ב-28 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה למכירות של 27.4 מיליארד דולר.



חולשת הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם ברבעון תרמה לצמיחה במכירות HP מחוץ לארה"ב במונחים דולריים, ו-68% מהכנסות החברה היו ממכירות מחוץ לארה"ב. הכנסות HP באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה צמחו ב-16% ברבעון ל-11.2 מיליארד דולר, וההכנסות באזור אסיה פסיפיק צמחו ב-14% ל-5.2 מיליארד דולר. מכירות החברה ביבשות אמריקה צמחו ב-4%.



הכנסות חטיבת מערכות המחשוב האישיות (PSG), הכוללת את המחשבים האישיים, צמחו ברבעון ב-15% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-10.3 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת ציוד הדפוס וההדמיה (IPG) גדלו ב-3% ל-7 מיליארד דולר. מכירות חטיבת מוצרי האחסון והשרתים לארגונים צמחו ב-5% ל-4.7 מיליארד דולר, ואילו הכנסות חטיבת השירותים של HP גדלו ב-14% ל-4.8 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת התוכנה של החברה צמחו ב-29% ל-781 מיליון דולר.



"בזכות האצה בצמיחה של שירותים לארגונים ותוצאות טובות לכל רוחב התחומים העסקיים שלנו, סיפקה HP תוצאות רבעוניות חזקות", אמר מנכ"ל ויו"ר HP, מרק הרד, בעת פרסום הדו"חות. "מעמדנו הגלובלי והמגוון הרחב של מוצרים ושירותים שאנו מציעים, וכן הזדמנויות נוספות לחיסכון בהוצאות, גורמים לנו להיות בטוחים בכך שנמשיך להגדיל באופן משמעותי את רווחנו", הוסיף.



במבט קדימה צופה HP לרשום ברבעון הכספים הנוכחי, הרביעי של החברה, רווח של 95-97 סנט למניה, ורווח של 1.01-1.03 דולר למניה בניכוי הוצאות חד פעמיות. בשורה העליונה צופה החברה לרשום ברבעון הנוכחי הכנסות של 30.2-30.3 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום ברבעון רווח של דולר למניה על מכירות של 30.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully