וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק וכניסת מתחרים לקו לארה"ב נותנים אותותיהם: ישראייר צפויה לקצץ כ-30% מכוח האדם

זוהר בלומנקרנץ

20.8.2008 / 19:22

באחרונה הפסיקה ישראייר את טיסותיה לארה"ב; בחברה פנו לעובדים והציעו פיצויים מיוחדים למי שיעזוב מרצון



כניסתה של US לשוק הטיסות הישירות בין ארה"ב לישראל, שבו פועלות אל על וחברות התעופה האמריקאיות דלתא וקונטיננטל איירליינס, תפתח בפני הישראלים, שער כניסה נוסף לארה"ב, פילדלפיה.



הודעתה של US התקבלה על רקע צמצום הטיסות של חברות תעופה האמריקאיות והישראליות. חברת התעופה ישראייר, למשל, הפסיקה את טיסותיה לניו יורק בגלל משבר הדלק והשפל בתנועת הנוסעים. כתוצאה מכך צפויה ישראייר לקצץ בכוח האדם. ל-TheMarker נודע כי מנהלי החברה פנו לעובדים והציעו פיצויים מיוחדים לכל מי שיעזוב מרצון. ההערכות הן כי היקף הצמצום יהיה 40%-30%. חברת ישראייר אף הקפיאה את הזמנתו של מטוס רחב גוף מדגם איירבוס 30-A שמתוכנן היה לפעול בקוויה ארוכי הטווח, כמו זה לארה"ב.



כחלק מתוכנית התרחבותה הבינלאומית, מתכוונת US להפעיל טיסה יומית בין פילדלפיה לנתב"ג. מבחינתה זה יהיה הקו הישיר הארוך ביותר, וישראל תהווה את הקו הטראנס אטלנטי ה-21.



אל על תחל בספטמבר הקרוב את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלה עם אמריקן איירליינס. יתרונו של ההסכם בין החברות טמון באפשרות של נוסעים מישראל לטוס ישירות לארה"ב עם אל על, ומשם עם אמריקן איירליינס לשורת יעדים בתוך ארה"ב, או לאירופה עם אל על ומשם עם אמריקן איירליינס. מבחינה זו, כניסתה של חברת US תיצור תחרות ומשקל נגד לברית החדשה הזו. שכן, מדובר בחברה השישית בגודלה בארה"ב החברה בברית האסטרטגית, המכונה ברית הכוכב, בה חברות 18 חברות כמו לופהנזה, סוויס, סינגפור איירליינס, אייר קנדה, סאס, טאי, טורקיש אירוויס, יונייטיד איירלינס, אייר צ'יינה, איגיפיט אייר ו-bmi.



במחצית הראשונה של השנה טסו מישראל לארה"ב בסך הכל 714,531 נוסעים שהיוו 14.18% מכלל הנוסעים שטסו מנתב"ג לחו"ל, בהשוואה ל-682,036 נוסעים שטסו מנתב"ג לארה"ב בינואר-יוני 2007, שהיוו 15.49% מכלל הנוסעים שטסו באותה תקופה מנתב"ג לחו"ל - גידול של 4.76% במספר הנוסעים הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully