וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15% מעל מחיר השוק: 22 מיליון שקל תמורת בניין משרדים במרכז תל אביב

רז סמולסקי

21.8.2008 / 6:50

בנין ההנהלה הישן של חברת נכסים ובניין יירכש לפי מחיר של 12 אלף שקל למ"ר



חברת מקבוצת נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת בניין ההנהלה הישן של החברה בסמטת בית השואבה בתל אביב תמורת 22-21 מיליון שקל.



מדובר בבניין בן ארבע קומות ושטח בנוי של 1,400 מ"ר, שממוקם על מגרש של כ-600 מ"ר. אחד האלמנטים שהשפיעו על עליית מחיר העסקה הוא חניון תת-קרקעי של שלושה מפלסים ובו 53 מקומות חנייה. שטח החניות לבדו מוערך ב-5 מיליון שקל, לפי מחיר של 95 אלף שקל למקום חנייה. לשטחי המשרדים משקפת העסקה מחיר של כ-12 אלף שקל למ"ר.







מקורות בענף הנדל"ן מעריכים כי המחיר גבוה ב-10%-15% ממחירי השוק. הרוכש הוא גורם זר, שככל הנראה רוכש את הבניין לשימושו האישי או העסקי. סיבות נוספות למחיר הגבוה הן אפשרויות השבחה של שווי הנכס על ידי הפיכת המקום לבניין מגורים באמצעות שינוי התב"ע (תוכנית בניין עיר). בנוסף, קיימות זכויות בנייה לא מנוצלות לבנייה של קומה נוספת.



הבניין הוא בן כ-30 שנה ונחשב למיושן, שלא עומד בסטנדרטים של מבני משרדים חדישים. יתרונו של הבניין הוא מיקומו - סמוך לשדרות רוטשילד ולאזור הסיטי של תל אביב. ההערכה היא שדמי השכירות במקום יכולים להגיע ל-60 שקל למ"ר.



בעבר ישבו בבניין החברות נכסים ובניין, ישפרו, נוה גד וגב ים מקבוצת אי.די.בי, אך הן עזבו אותו לטובת בית אסיה שברחוב ויצמן בעיר. כיום הבניין מושכר בחלקו, והעסקה משקפת תשואה נמוכה של כ-6%. עם זאת, הרוכש לא מעוניין בנכס כנכס מניב תשואה. בתחילת החודש רכש היזם יורם אבנר בניין ברחוב אלנבי בעיר ב-15 מיליון שקל, עסקה המגלמת מחיר של 9,375 שקל למ"ר מבונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully