וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עליות שערים קלות בוול סטריט צפויות להכתיב מגמה חיובית גם באחד העם

טל לוי

21.8.2008 / 7:19

כימיקלים לישראל תרכז את תשומת לב המשקיעים לאור הדו"חות המצויינים שפירסמה אתמול



הבורסה של תל אביב צפויה לפתוח את יום המסחר במגמה חיובית נוכח עליות השערים אתמול ולאור העליות הקלות בוול סטריט: מדד , שהוסיף 1.1%, יפתח ברמה של 1,033.3 נקודות ומדד , שהוסיף שיעור דומה, יפתח ברמה של 942.09 נקודות.







בוול סטריט, הסתיים המסחר בעליות שערים קלות: מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% 11,417 נקודות; מדד הנאסד"ק ב-0.2% ל-2,389 נקודות; ה-S&P500 טיפס ב-0.6% ל-1,274 נקודות. מחיר הנפט עלה אתמול זה היום השני ברציפות, ונסגר על סף 115 דולר לחבית, על רקע נפילה במלאי הבנזין בארה"ב שבוע רביעי ברציפות.



עונת הדו"חות הכספיים נמצאת בעיצומה והמסחר מושפע מפרסום הנתונים. לא מעט חברות כבר פירסמו את הדו"חות לרבעון השני של 2008 ובשוק ממתינים בעיקר לדו"חות הבנקים, חברות הביטוח וחברות הנדל"ן. בסיכום אמצע עונת הדו"חות, נראה כי ההכנסות עלו בדרך כלל - מה שמעיד כי לא ראינו האטה ברבעון השני של 2008 - אולם העלייה בהכנסות לא התבטאה במלואה ברווח הגולמי. הסיבה העיקרית היא הוצאות המימון של החברות (שמייצגות את הריבית שמשלמת כל חברה עבור קבלת הלוואה) הצמודות למדד המחירים לצרכן שזינק ברבעון השני ביותר מ-2%.



קצב האינפלציה הגבוה - 4.8% ב-12 החודשים האחרונים - ממשיך לשחוק את כוח הקנייה של הצרכן הישראלי ולהוות מקור לדאגה להלוואות עסקיות ופרטיות (כמו משכנתא) צמודות מדד. בבנק לאומי ציינו אתמול כי בלימת האינפלציה היא יעד חברתי חשוב שכן האינפלציה עבור החמישון התחתון הסתכמה ב-12 החודשים האחרונים ב-6%. עוד כתבו שם כי בלימת האינפלציה הכרחית לשיפור כושר התחרות של היצואנים הישראלים. בעקבות האינפלציה הגבוהה, מעריכים מרבית בתי ההשקעות כי הריבית בישראל תעלה בסוף החודש ב-0.25% ל-4.25. בניגוד לכך, יש מי שסבור כי הריבית לא תעלה החודש שכן בחודש שעבר העלה הבנק את הריבית למרות המדד הנמוך.



כימיקלים לישראל - המנייה הסחירה ביותר במחצית הראשונה של 2008 - תרכז גם היום תשומת לב לאור הדו"חות המצויינים שפירסמה אתמול, בהם הרווח הרבעוני הגבוה ביותר של חברה ישראלית אי פעם: 703 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully