וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרק של בורגראנץ': אפעל למכירת הרשת בשלמותה

נורית רוט

21.8.2008 / 7:26

שאול ברגרזון ואליעזר שפלר מונו אתמול למפרקים הזמניים של בורגראנץ'; שלמה נס מונה לכונס נכסים

השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב, שמינתה את השניים, קבעה כי בורגראנץ' נהפכה לחדלת פירעון, והוסיפה כי אף הרשת עצמה מודה ש"הגיעה לסוף דרכה מבחינת היכולת להמשיך ולפעול במהלך עסקים רגיל".



בהליך נפרד בבית המשפט המחוזי בתל אביב מונה אתמול עו"ד שלמה נס לכונס נכסים לבורגראנץ'. את נס מינה השופט נסים ישעיה, שדן בבקשת הכינוס שהגישה פז נגד בורגראנץ'.



"רשת שאפשר למכור"



לדברי ברגרזון, כוונתם של המפרקים היא לתפוס פיסית את משרדי החברה באופן מיידי, לברר את מצב הסניפים, העובדים ותזרים המזומנים, להחליט אם אפשר להפעיל את הסניפים - כולם או חלקם - ו"לראות איך להעמיד את הרשת על הרגליים כדי שיהיה מוצר למכירה, כלומר רשת עובדת ומתפקדת שאפשר למכור. תפקדינו הוא לקבל את התמורה הגדולה ביותר שאפשר לקבל בעבור הרשת".



ברגרזון הגיש את הבקשה למינוי מפרק זמני לבורגראנץ' מטעם ארבע חברות - נטו מלינדה סחר, יעל ירק עלים, עינת תעשיות מזון ואסיף ינוב גידולים. הוא משמש בא כוחה של אחת מהן, נטו, ועל כך יצא קצפה של פז - שהגישה בקשה לכינוס נכסים נגד בורגראנץ', בטענה כי הרשת חייבת לה כ-15 מיליון שקל. פז טענה כי ברגרזון אינו נייטרלי, בעוד שהכונס שהציעה היא, נס, הוא נייטרלי, לא היה קשור לפז מעולם ולא ייצג אותה.



על כך השיב ברגרזון אתמול: "רק אתמול הושגה הסכמה עם פז, במשרדי הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי), שלפיה הם מסכימים שאני אמונה למפרק ושנס ימונה לכונס נכסים. אני לא יודע מה קרה היום. יש לי ניסיון רב בתחום ואין חשש להיעדר אוביקטיוויות שלי".



הכנ"ר הודיע אתמול לבית המשפט כי הוא מסכים למינוים של ברגרזון למפרק זמני ושל נס לכונס זמני, וכי "בהתאם להסכמה שהושגה, המפרק הזמני והכונס הזמני מסכימים לפעול יחד למכירת נכסי החברה ומניותיה בהקדם האפשרי, במטרה למקסם את התמורה ולהתחלק בשכר שיקבע בית המשפט".



ברגרזון אמר כי אין כל התנגשות בתפקידים בינו לבין נס, ושניהם יעבדו במשותף. עם זאת, הוסיף, "התפקיד העיקרי שלי, נוסף על מכירת הנכס, הוא גם לבדוק את תוקף השעבודים של פז. זהו תפקידו של מפרק, ולא של כונס שמונה מטעם פז".



ברגרזון מתמחה בתיקי כינוס נכסים, פירוקים ופשיטות רגל. בעבר שימש מפרק בפירוקם של קבוצת החברות אברהם גינדי, חברת הקייטרינג סלקטד, חברת השמירה סיירת לבוק ומפעל עוף קור בשדרות.



שפלר, שמונה לצדו של ברגרזון, מונה ב-2003 לנאמן בפרשת האי סדרים במושב שער אפרים, וב-2006 - לנאמן בנוגע לחברת סלטי שמיר. באחרונה הושלם פירוקה של חברת התשתיות רייכרד, שבו החל ב-95' עם עו"ד אילן שביט. שפלר היה נאמן גם בהקפאת הליכים בתדיראן, שנמכרה לבסוף.



אתמול אמק שפלר: "מחר ניפגש עם רו"ח חיים קמיל ממשרד נס ונתווה את דרכי הפעולה. אנו מנסים להפעיל את החברה כעסק חי במהירות ולהחזיר את המומנטום. מוקדם לומר מתי זה יכול לקרות".



הרשת לא התנגדה לפירוק



בורגראנץ' לא התנגדה לבקשה הדחופה למנות לה מפרק זמני, שאותה הגישו בתחילת השבוע ספקיות המזון של הרשת. לטענת בורגראנץ', בנסיבות שנוצרו, בעקבות הפרסומים בעיתונות והגשת הבקשה של פז למינוי כונס נכסים זמני - הרי שטובת החברה, עובדיה ונושיה מצדיקה מינוי מפרק זמני.



לפי בקשת הספקיות, היקף חובותיה של בורגראנץ' כלפיהן עולה על 2.3 מיליון שקל. החברות טענו כי בקשתן הוגשה בדחיפות בניסיון למנוע נזק בלתי הפיך שעלול להיגרם להן.



נטו, ספקית הבשר של בורגראנץ', טענה כי חובה של הרשת כלפיה הוא כ-1.3 מיליון שקל לפחות. יעל ירק עלים, שסיפקה מוצרי ירקות טריים לרשת, טענה כי החוב כלפיה הוא כ-210 אלף שקל. עינת תעשיות מזון, ספקית הלחמניות של הרשת, טענה כי חובה של בורגראנץ' כלפיה מסתכם בכ-620 אלף שקל. השופטת ורדה אלשיך הורתה ביום שני לבעלי בורגראנץ' להגיב לבקשה בתוך 48 שעות.



בתגובתה לבקשה אתמול טענה בורגראנץ' כי אינה חייבת לספקיות חובות שמועד פרעונם הגיע, וכן כי סכומי החובות שבהן נקבו אינם מדויקים. לטענת הרשת, מדובר בחובות שנוצרו במהלך העסקים הרגיל, בהתאם לתנאי התשלום שהעמידו החברות לרשת, ואולם אם לא יהיה שינוי בנסיבות, החברה אכן לא תוכל לשלם לחברות - או לספקיות אחרות - את המגיע להן.



הספקיות, באמצעות עו"ד אמיר דולב ממשרד ברגרזון ושות', ביקשו מבית המשפט למנות את שפלר וברגרזון כמפרקים זמניים לחברה. בתגובתה דרשה בורגראנץ' למנות לצדם גם את עו"ד יורם ראב"ד. השופטת התנגדה לבקשת בורגראנץ', וקבעה שלא היה מקום להגישה, לאור העובדה שראב"ד משמש בא כוחה של הרשת זה זמן רב.



"פז דחתה את ההצעות"



לפני שבוע הגישה פז, שבבעלות איש העסקים צדיק בינו - לשעבר בעלת השליטה בבורגראנץ' - בקשה למינוי כונס נכסים לרשת בורגראנץ', בטענה כי רמי אלעד, בעלי הרשת הנוכחיים, אינו עומד בתשלומי ההחזר של הלוואה שניתנה לרשת ב-2006. לטענת פז, יתרת החוב מסתכמת בכ-15 מיליון שקל. בקשת פז הוגשה באמצעות עורכי הדין מיטל בן בסט, אמיר גבל וראובן בכר.



פז הודיעה על כוונתה לחלט ערבות אישית שהעמיד אחיו של אלעד, יוסי חושינסקי המנוח, בהיקף של 1.25 מיליון שקל. לטענת פז, אם הרשת תקרוס, פז עלולה להיוותר בלא כלום, מאחר שהשעבודים היחידים שיש לה להבטחת החזר ההלוואה הם מניותיה של בורגר ראנץ' ונכסיה.



בתגובתה אתמול לבקשה למינוי מפרק טענה בוגראנץ' כי אם היתה מגיעה להסדר עם פז שהיה מונע את הגשת הבקשה לאכיפת השעבודים, היתה יכולה להמשיך בפעילותה ולעמוד בהתחייבויותיה - ואולם ניסיונותיה להגיע להסדר עם פז לא צלחו. "כל ההצעות שהציע מנכ"ל החברה כדי לשמור על החברה כעסק חי, שעומד בהתחייבויותיו תוך שמירה על האינטרסים של כל הנוגעים בדבר, הושבו ריקם", נטען בתגובת בורגראנץ', שאותה הגיש עו"ד שמואל גלינקא ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל, להב ושות'.



פז, שהתנגדה לבקשה למינוי מפרק זמני לבורגראנץ', ביקשה מבית המשפט להצטרף כצד לבקשה של ספקיות המזון למינוי מפרק זמני - כדי שיתאפשר לה לטעון נגדה את טענותיה. לגרסת פז, אין לאפשר מצב שבו היא "תידחק לתחתית התור", לאור זאת שהחוב של בורגראנץ' לספקיות המזון נמוך משמעותית מחובה כלפי פז. בסופו של דבר, בעקבות הסכמת ברגרזון ונס לפעול במשותף למכירת נכסי הרשת, נהפכה בקשת פז למיותרת.



לעומת טענת הספקיות נגד פז כי "לא ניתן לעמוד" בלוח הסילוקין לפרעון ההלוואה שנקבע בין חושינסקי לפז, טענה פז כי אי אפשר להסביר "את רצונו של חושינסקי להתקשר בהסכם שהוא לא יוכל לעמוד בו", וגם לא "את העובדה שרמי אלעד, אחיו של חושינסקי, היה נכון להיכנס לנעלי אחיו ולקחת על עצמו את חיובי ההסכם". פז מכחישה את טענת הספקיות כי נכנסה לעסקה למכירת בורגראנץ' אך ורק מתוך ציפייה שלאחר שלוש שנים החברה תקרוס, ופז תזכה במעמד של נושה מובטח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully