וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי ששון: "ההוצאה לחינוך היא מהגבוהות בישראל; הזכאות לבגרות השתפרה ב-20%"

ליאור דטל

21.8.2008 / 7:57

ששון: "הילדים בחינוך המיוחד הם הראשונים בסדר העדיפויות שלי כשאני משקיע בחינוך"



"כשנכנסתי לתפקיד לפני כ-14 שנה, שיעורי הזכאות לבגרות היו 40%. נאבקתי כדי שכמה שיותר תלמידים יסיימו 12 שנות לימוד - זה היה היעד הראשון שלי. היעד השני היה לאפשר לכמה שיותר תלמידים לגשת לבחינות בגרות, והשלישי היה הגדלת שיעור הזכאים לבגרות. ב-14 השנים האחרונות הגדלנו את הזכאות לבגרות ב-20% ושיעורי הנשירה בעיר הם מהנמוכים בישראל" - כך אומר מוטי ששון, ראש עיריית חולון בתגובה לממצאי בדיקת City.



לדבריו, "ההוצאה לחינוך בחולון היא מהגבוהות בישראל - כשלוקחים בחשבון את ההוצאה לחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי מגלים שהעירייה מוציאה לחינוך יותר ממה שהיא מקבלת ממשרד החינוך. חולון רואה את החינוך הבלתי פורמלי כחלק מההעשרה והחינוך של ילדי חולון, כולל המתנ"סים, התיאטרון, פעילות מוזיאון הילדים ומרכז מאור לאבחון וטיפול בליקויי למידה, שמסובסד על ידי העירייה".



ששון מציין גם את היחידה שהוקמה בעיר למניעת אלימות בקרב בני נוער, יחידה לטיפול באובדנות בקרב צעירים ומרכזי למידה עירוניים לילדים שאין באפשרותם לשכור מורים פרטיים. "קיבלנו את פרס החינוך ב-2006 וגם פרס מטעם קרן שלם על הרגישות שגילינו בכל הקשור לאוכלוסיית הנוער המיוחד", הוא אומר.



הנתונים מצביעים על פיתוח דל של העיר.



"פתחנו את מרכז מדיטק ואת מוזיאון הילדים. השנה נסיים לבנות גם שני בתי ספר חדשים אחרי שב-2004-2005 לא קיבלתי לכך הקצבה ממשרד החינוך. בנוסף, בשנה הבאה ייחנך מחלף שקמה במזרח העיר בעלות של 215 מיליון שקל".



לגבי פקקי התנועה אומר ששון כי הבעיה נובעת מהעבודות המתבצעות על מחלף השקמה, ושבנייתו תקל על התנועה. לדבריו, הפקקים נובעים מתל אביב ולא מחולון. ששון מוסיף כי עם השינויים בצומת, שייקלו באופן משמעותי על התנועה, תיחנך גם גישה לרכבת ישראל ותיבנה רכבת קלה בעיר.



מה לגבי ההחמצה של אזור התעשייה?



"כשנכנסתי לתפקיד, לא היו שום תוכניות פיתוח בשום תחום. היה צריך להכין את אזור התעשייה מבחינת התשתיות כדי שיוכל לקלוט עסקים ועובדים ויוכל לעמוד בתחרות עם ערים אחרות. כיום, חברות כמו עזריאלי וגב ים בונות או מתכננות לבנות עשרות אלפי מ"ר באזור, והסיבה לכך היא הפיתוח המואץ של הגשר מעל מחלף הסיירים - שזה בעצם החמצן של אזור התעשייה. לחלק מהפרויקטים יש אכלוס כבר בשנה הקרובה".



מה מקור הגאווה של העיר?



"אני הכי גאה בכך שאנחנו עיר הילדים ושחולון מכוונת את כל השקעותיה לכיוונם, כי זה העתיד של המדינה. באותה עת אנחנו צריכים להעריך ולא להזניח את האוכלוסייה הוותיקה, ולתת לה את כל הכבוד הראוי לה".



אם היו נותנים לך 10 מיליון דולר, במה היית משקיע?



"בפרויקט אחד למען הילדים - והילדים בחינוך המיוחד הם הראשונים בסדר העדיפויות שלי כשאני משקיע בחינוך".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully