וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד התפעולי גדל אך הכנסות המימון הביאו את קמהדע לצמצם הפסדים ל-10.4 מיליון שקל ברבעון השני

יעל פולק

21.8.2008 / 9:12

הכנסות החברה גדלו ב-38% והסתכמו ב-15.2 מיליון שקל ברבעון השני



, שבשליטת ראלף האן ולאון רקאנטי, מסכמת את הרבעון השני של השנה עם גידול בהכנסות וצמצום ההפסדים. גם במבט על החציון הראשון של השנה הצליחה קמהדע להגדיל את הכנסותיה ב-10% ל-29.5 מיליון שקל ולהוסיף ולצמצם את ההפסדים.



הכנסות החברה גדלו ב-38% ברבעון השני של השנה והסתכמו ב-15.2 מיליון שקל. הגידול במכירות ברבעון נובע מגידול של 75% בהכנסות מיצוא, ומגידול של 13% בהכנסות בארץ, בעיקר בתחום ההפצה.



עלות ההכנסות של החברה הכפילה את עצמה ברבעון האחרון והסתכמה ב-16.5 מיליון שקל. את ההפסד הגולמי שנגרם לה, מסבירה החברה בירידת שער הדולר שפגע ברווחיות היצוא ובתחום התעשייתי; כתוצאה מפילטר שניזוק במהלך הייצור ועל כן נפסלו שתי אצוות של מוצר פלסמה בעלות של למעלה ממיליון שקל; בעקבות עלייה בהוצאות המפעל לאחר השדרוג, בעיקר הוצאות הפחת והאנרגיה והשבתת המפעל למשך שבוע, לצורך ביצוע עבודות שדרוג בעלות של 800 אלף שקל.



ההפסד התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-16.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.7 ברבעון המקביל. הגידול בהפסד מפעולות רגילות נובע מירידה ברווח הגולמי, מגידול בהוצאות מחקר ופיתוח ומגידול בהוצאות ההנהלה.



ברבעון השני של השנה שרפה החברה מזומנים בהיקף של 18.1 מיליון שקל לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי רשמה החברה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 32.2 מיליון שקל לעומת 18.8 מיליון שקל בחציון המקביל.



בסעיף הכנסות המימון רושמת החברה 7.6 מיליון שקל לעומת 260 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל. את הכנסות המימון רושמת החברה כתוצאה מהפרשי שערוך של אופציות הנמדדות לפי שווי הוגן.



בשורה התחתונה מסכמת קמהדע את הרבעון השני של השנה עם הפסד של 10.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי מסתכם ההפסד של החברה ב-18.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 38 מיליון שקל בחציון המקביל.



קמהדע עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של תרופות מרשם, המוגדרות כתרופות לשימושים קריטיים, המיועדות לשימוש במצבי חירום, בחדרי מיון, בחדרי ניתוח, מצבי טראומה וכן לשימושים מצילי חיים אחרים, בהם ניתנת התרופה כטיפול כרוני. החברה מפתחת ומייצרת תרופות, אשר חלק ניכר מהן מופק מפלסמה או מתוצריה. בשנה האחרונה נחלשה מניית החברה ב-36%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully