וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הכבלים חפרו תשתיות בעיר אך לא ישלמו - בגלל התיישנות

עמית בן-ארויה

21.8.2008 / 9:29

עיריית נתניה תבעה את הוט ומת"ב על נזקים שנגרמו לעיר כאשר נחפרה תשתית הכבלים



בית המשפט המחוזי מרכז דחה באחרונה תביעה בסך 20 מיליון שקל של עיריית נתניה נגד הוט ומת"ב בגין נזקים שנגרמו לכבישי העיר בשנות ה-90' בשל עבודות תשתית של הנחת כבלים. דחיית התביעה עשויה להשפיע על רשויות מקומיות נוספות שהתכוונו להגיש תביעות דומות.



בתביעה, שהוגשה בפברואר השנה, טענה העירייה כי מת"ב העבירה לעירייה בתחילת העבודות כתב התחייבות בצירוף ערבות בנקאית שלפיהם היא אחראית לכל נזק שייגרם כתוצאה מהעבודות.



מת"ב והוט דרשו לסלק על הסף את התביעה בשל התיישנות. לטענתן, העבודות, שהיו בתיאום עם העירייה, הסתיימו כבר ב-98'. יתרה מזו, הנזקים היו ידועים לעירייה במשך השנים וכעת כבר קשה לאתר מסמכים מתאימים ואף אנשים המכירים את העובדות לאשורן. העירייה גרסה כי עילת התביעה מתחדשת: בכל יום נוצר נזק חדש בשל המחדלים של מת"ב והוט, ולכן לא חלה התיישנות.



נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, הילה גרסטל, הזכירה כי מרוץ ההתיישנות מתחיל עם גילוי הנזק. במכתב מ-2000, ששיגר מנכ"ל העירייה למת"ב, נכתב בין השאר: "אנו דורשים פיצוי על נזקים אדירים שנגרמו לעיר...". מכתב זה, פסקה, מלמד על מודעות העירייה לנזק - ומאז כבר חלפו שבע השנים שבהם ניתן היה להגיש את התביעה הנזיקית.



השופטת דחתה את טענת העירייה, לפיה רק ב-2004 נודע על אופי הנזק, כשרצתה לבצע עבודות תשתית. לדבריה, דבר זה אינו עולה מכתב התביעה ואינו מגובה בתצהיר.



עילת התביעה אינה מתחדשת, פסקה גרסטל. לשיטתה, אין מדובר באירועים שונים בעלי קיום עצמאי, אלא במעשה שהוביל לנזק במועד מסוים ובגינו נוצר מה שהיא מכנה "נזק מתמשך".



גרסטל אף דחתה את טענת העירייה, לפיה משא ומתן ותכתובות בין הצדדים מעכב את מרוץ ההתיישנות. בשל כך, השופטת פסקה כי העירייה תשלם להוט ולמת"ב הוצאות משפט בסך 12 אלף שקל.



(ת"א 08-02-1163)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully