וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הייצור הגרמנית שפלר תרכוש את יצרנית הצמיגים קונטיננטל בעבור 18 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

21.8.2008 / 12:33

המיזוג בין שתי החברות יוביל ליצירתה של יצרנית חלקי הרכב הגדולה בעולם



ענקית הייצור הגרמנית שפלר, שבבעלות המיליארדרית מריה אליזבת שפלר, הסכימה להמתיק היום את הצעת הרכש שהגישה ליצרנית הצמיגים קונטיננטל ל-12.1 מיליארד יורו (17.9 מיליארד דולר). המיזוג בין שתי החברות יוביל ליצירתה של יצרנית חלקי הרכב הגדולה בעולם. הצעתה של שפלר, ששופרה מ-70.12 יורו למניה ל-75 יורו למניה, משקפת פרמיה של 39% על מחיר מנייתה של קונטיננטל ב-30 ביולי, כשהגישה שפלר את הצעת הרכש המקורית.



אחד מתנאי העסקה הוא שאחזקותיה של שפלר בקונטיננטל, יצרנית הצמיגים השנייה בגודלה באירופה, לא יעלו על 49.99% ממניות החברה במשך ארבע שנים. מנכ"ל קונטיננטל, מנפרד וונמר, שהתנגד למיזוג עם שפלר, הודיע בעקבות ההסכם על התפטרותו.



העסקה מאפשר לשפלר לשלוט בקונטיננטל מבלי לרכוש את החברה כולה ולקחת על עצמה את חובותיה, המסתכמים ב-11 מיליארד יורו. כדי לאלץ את קונטיננטל להסכים להצעת הרכש העוינת, צברה שפלר 36% ממניות קונטיננטל באמצעות עסקות החלף, ולאחר מכן הציעה לרכוש את מניותיהם של המשקיעים המחזיקים בשאר החברה.



קונטיננטל צברה חוב של 11.4 מיליארד יורו לאחר ששילמה מחיר מופקע על פעילות חלקי המכוניות של סימנס ב-2007. האיגודים המקצועיים בגרמניה, המייצגים את עובדי קונטיננטל, התנגדו למיזוג בינה לבין שפלר מתוך חשש כי שפלר תפרק את החברה לאחר שתרכוש אותה. במסגרת העסקה, התחייבה שפלר שלא לפרק את קונטיננטל ולהשאירה בצורתה הנוכחית.



החברה המשותפת של קונטיננטל ושפלר תעקוף את חברת רוברט בוש GmbH כיצרנית הגדולה בעולם של חלקי מכוניות. קונטיננטל, אשר בניגוד לשפלר אינה חברה פרטית, גדולה פי שלוש משפלר ומכירותיה צפויות להסתכם השנה ב-26.4 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully