וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לריח פה רע? יצרנית הממתקים כרמית מפתחת סוכריה בעלת תכונות רפואיות לטיפול במחלת חלל הפה

יובל מעוז

21.8.2008 / 12:57

מנכ"ל כרמית: גודל השוק של הטיפול במחלות פה נאמד במיליארדי שקלים



יצרנית הממתקים מפתחת סוכריה על מקל בעלת תכונות רפואיות לטיפול במחלת חלל הפה. בחממה על שם מופ"ת ביהודה, השותפה לביצוע הפרויקט, הסבירו היום כי מטרת הסוכריה היא לטפל בבעיית ריח פה רע (מחלת האלוטוזיס) שלדבריהם פוגעת בכרבע מאוכלוסיית העולם ובפטריות לשון (קנדידיאסיס). הבעיה נובעת בעיקר מפטריות וחיידקים שמתיישבים בחלק האחורי של הלשון ומתרבים ואחד התוצרים מכך הוא ריח לא נעים.



השיטות לטיפול כיום בבעיה הן מגרדי לשון מיוחדים, טיפולים תרופתיים שאמורים לטפל בחיידקים ובפטריות, ויש את מרענני הנשימה הלא-רפואיים, שהם המסטיקים וסוכריות המנטה, שלא מטפלים בבעיה אלא רק מסווים אותה.



הסוכריה שתפותח תבצע שילוב שלא קיים כיום, ובאמצעות מיקרוקפסולות תבצע גירוד שכבת רובד החיידקים ושחרור חומרים פעילים לפה שמדכאים את ההתפתחות של החיידקים עם פעולת חיטוי מסוימת.



הפרויקט, המבוצע עם החממה על שם מופ"ת ביהודה ועם היזם שמעון הרפז, יפותח תחת השם "בריזי", וקיבל אישור של המדען הראשי ותקופת הפיתוח צפויה להסתיים בתום כשנתיים. לכרמית בעלות של 11.25% בפרויקט. סגירת העסקה צפויה לסוף אוגוסט השנה.



לאונרד סקסטין, מנכ"ל כרמית, אמר היום כי "גודל השוק של הטיפול במחלות חלל הפה נאמד במיליארדי שקלים. יש תחרות כל כך קשה בתחום הסוכריות הרגילות וזה הוביל אותנו לחפש כיוונים חדשים עם סחירות גבוהה. למוצר יש פוטנציאל מאוד מעניין עם שוק אדיר".



"התוכנית לפיתוח המוצר קיבלה אישור על ידי המדען הראשי, וקיבלנו הקצאה של 600 אלף דולר לפתח את המוצר. בצוות של פיתוח המוצר עובד רופא שיניים המתמחה בתחום".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully