וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארי דילר מפצל את האימפריה: IAC אינטראקטיב התפצלה לחמש חברות ציבוריות נפרדות

סוכנויות הידיעות

21.8.2008 / 16:40

ארבע מחטיבותיה של IAC ייסחרו מהיום תחת סימולים נפרדים, לאחר קיצו של מאבק משפטי ממושך



IAC - אינטראקטיב קורפ, אימפריית המסחר האלקטרוני של איל המדיה בארי דילר, השלימה היום את פיצולה לחמש חברות ציבוריות נפרדות, לאחר סיומו של מאבק משפטי סבוך מול חברת ליברטי מדיה של איל המדיה ג'ון מאלון, ובעקבות ירידה ברווחיה של החברה המשותפת בשל ההאטה הכלכלית.



רשת הקניות HSN, שירות הכרטיסים המקוון טיקטמאסטר (Ticketmaster), חברת חילופי הטיים-שר Interval International וחברת המשכנתאות לנדינג טרי (LendingTree) ייסחרו החל מהיום תחת סימולים נפרדים בוול סטריט. IAC, שבראשה ממשיך דילר לעמוד, תכלול כעת את מנוע החיפוש Ask.com ואת האתרים Citysearch, Evite ו-Match.com, ותמשיך להיסחר תחת הסימול IACI, אך תיסחר תחת הסימול IACID ב-20 הימים הבאים. לחמש החברות יהיו מנכ"לים שונים.



IAC הכריזה על הפיצול לראשונה בנובמבר 2007, לאחר שהנפילה במחיר מנייתה אילצה את החברה להתפצל במטרה לזכות מחדש באמון המשקיעים. מנייתה של IAC נפלה ב-55% ב-18 החודשים האחרונים, בשל חששם של המשקיעים בחברה כי IAC צברה יותר מדי נכסים ותתקשה להפעילם כגוף מאוחד. סיבות נוספות להיחלשות במניה היו ההאטה הכלכלית בארה"ב, שהקשתה גם על תחום המסחר האלקטרוני; המשבר בשוק הדיור האמריקאי שפגע קשות בהכנסותיה של חטיבת המשכנתאות לנדינג טרי; וסיום החוזה של טיקטמאסטר עם מפיקת האירועים לייב ניישן, שהיה מקור ההכנסות הגדול ביותר של שירות הכרטיסים המקוון.



פיצולה של IAC נתקל בקשיים משפטיים, לאחר שחברת ליברטי מדיה של ג'ון מאלון התנגדה לפיצול החברה וניהלה סכסוך ממושך עם דילר, שהיה שותפו של מאלון במשך שנים רבות. ליברטי מדיה מחזיקה ב-30% ממניות IAC, אך שולטת ב-62% מהחברה בזכות מניות ההצבעה שברשותה. עם זאת, דילר מנהל את IAC בעזרת הסכם צד שלישי, המעניק לו זכות ההצבעה על מניות אלה. במארס האחרון נכשל ניסיונה של ליברטי מדיה להדיח את דילר מתפקידו כיו"ר ומנכ"ל IAC, לאחר שבית משפט חיזק את תוקף ההסכם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully