וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה בלונדון ל-2012 משתלמת לוועד האולימפי: ירוויח 5 מיליארד דולר מזכויות שידור וספונסרים

סוכנויות הידיעות

21.8.2008 / 17:27

גרדיאן: אולימפיאדת בייג'ין ומשחקי החורף בטורינו הכניסו יחדיו פחות מ- 3.5 מיליארד דולר



הבחירה בלונדון כעיר המארחת של אולימפיאדת 2012 מתברר כעיסקה מצוינת לוועד האולימפי הבינלאומי - "גרדיאן" הבריטי מדווח כי הוועד כבר סגר על עיסקות השידור לאולימפיאדה הבאה, בשווי של כמעט 2 מיליארד ליש"ט (3.7 מיליארד דולר). הוועד יגדיל ל-12 את מספר הספונסרים הראשיים, כמו קוקה קולה ואחרים, לעומת תשע באולימפיאדת בייג'ין, וצפוי להרוויח מהם 600 מיליון ליש"ט (1.1. מיליארד דולר) במשך ארבע השנים הבאות. לשם השוואה, אולימפיאדת החורף בטורינו ומשחקי הקיץ בבייג'ין הכניסו לקופת הוועד האולימפי פחות מ-1.9 מיליארד ליש"ט (3.5 מיליארד דולר) מספונסרים ומכירת זכויות שידור.



כתוצאה מכך, צפויים הפדרציות הבינלאומיות של ענפי הספורט האולימפיים והוועדים האולימפיים הלאומיים ברחבי העולם, שזוכים ל-92% מהכנסות הוועד האולימפי הבינלאומי, להרוויח כל אחד תוספת של 750 אלף ליש"ט בשנה.



הסינים השקיעו במשחקים האולימפיים בבייג'ין יותר מ-43 מיליארד דולר, כשהוצאות נוספות במהלך המשחקים מסתכמות כ-1.3 מיליארד דולר. ההוצאות על אולימפיאדת בייג'ין, לא רק שעלו על אלו של האולימפיאדה הקודמת באתונה, שהסתכמו ב-16 מיליארד דולר, אלא אף היו גדולות מהעלות המצטברת של חמש האולימפיאדות הקודמות. מומחים מעריכים כי הרף שקבעו המשחקים האולימפיים בסין כה גבוה, עד כי רק קומץ מדינות בעולם ולא יותר מ-10 ערים ברחבי תבל יהיו מסוגלות בעתיד לארח את האולימפיאדה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully